خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

اعتراض شدید آیت الله وحید خراسانی به مخالفان عزاداری

به گزارش ادیان نیوز، حضرت آیت الله شیخ «حسین وحید خراسانی» از مراجع تقلید قم صبح امروز در آخرین جلسه این دوره درس خارج خود، برخی از افراد که اخیرا در مورد عزاداری حرف و حدیث هایی مطرح کرده اند را به شدت مورد حمله و انتقاد قرار داد.
این مرجع عالیقدر حوزه علمیه قم در این باره گفت: ما در کتب خود روایت هایی داریم که اسنادش هم صحیح است و همه این روایت ها در مورد عزاداری است. آن بی سوادهایی که نغمه در می آورند که عزاداری ها به حد افراط رسیده و طولانی شده، باید بدانند که تمام انبیاء و اولیاء و صدیقین عزدارای و گریه طولانی مدت کرده اند.
حضرت آیت الله شیخ «حسین وحید خراسانی» همچنین افزود: روایتی از امام جعفر صادق علیه السلام در مورد حضرت فاطمه صدیقه سلام الله علیها وجود دارد که در آن آمده “آن حضرت برای امام حسین علیه السلام طولانی گریه می کردند”.
گفتنی است اخیرا برخی سخنرانان سرشناس که همواره در موضوعات مختلف به سخنرانی و نظریه پردازی می پردازند، مباحثی در مورد عزاداری مطرح کردند که با واکنش و اعتراض طیف شدیدی از مراجع تقلید، علما و مؤمنین مواجه شده است.
منبع: شیعه آنلاین
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.