خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

هدف استراتژی های تشیع انگلیسی، تامین امنیت رژیم صهیونیستی است

به گزارش ادیان نیوز، مدتی است که برخی انحرافات ترویجی از سوی جریانی خاص میان گروهی منتسب به شیعیان مبنای اختلاف شده و نظرات و رفتار آنان دست‌مایه تعداد زیادی از رسانه‌های خارجی شده است. این رسانه‌ها با نمایش فعالیت‌ها و مواضع این گروهک‌‌های خاص تصویری وارونه از شیعیان به دنیا مخابره کرده روز به روز به اختلاف افکنی میان مسلمانان با یکدیگر و همچنین تخریب مذهب تشیع میان پیروان ادیان دیگر می‌پردازند. ترویج خون‌ریزی، قمه‌زنی و اهانت به همسران و اصحاب رسول‌الله(ص) به‌بهانه عزاداری برای ائمه معصومین (علیهم السلام) که با نظر منفی بسیاری از علما و مراجع روبه‌رو شده است، بخش قابل توجهی از رفتارهای این گروه را نمایش می‌دهد که با واکنش منفی قاطبه مردم و مسلمانان سرتاسر جهان نیز مواجه شده است. سوءاستفاده و نمایش تصاویر تیغ‌زنی و خون‌ریزی متأثر از قمه‌زنی در شبکه‌های جهانی متعلق به جریان ضداسلام موجب به هم ریختگی تصویر واقعی و البته زیبای دین اسلام در نظر مردمان جهان شده است. این تصاویر همگی از پوشش چند مجلس خاص که با هدایت این جریان انحرافی برگزار شده، تهیه شده است.
جریان موسوم مدتی است که ذیل عنوان مرجعیت فردی خاص دست به ترویج این دیدگاه‌های اختلافی که عموماً ریشه در مسائل سیاسی و جناحی و در ضدیت کامل با بسیاری از مؤلفه‌های دینی دارد، زده اقدامات رسانه‌ای و تکفیر جریانات مختلف دینی را در دستور کار خود دارند. صدمات زیادی از ناحیه مواضع تند و رادیکال و بعضاً غیرعقلانی آنان متوجه مسلمانان و خصوصاً شیعیان شده است. کارشناسان دینی عموماً حرکات این جریان انحرافی در میانه ایام عزاداری برای سید و سالار شهیدان را حرکتی در تضعیف توان آگاهی‌بخش و دستاوردهای این دستگاه می‌دانند و به نقد آن می‌پردازند. عمده انتقادی که کارشناسان برجسته دینی مطرح می‌کنند این است که چطور در شرایطی که جمهوری اسلامی در تحریم کامل بانکی قرار دارد جریانی امکان تجارت و تبادل مالی بین‌المللی با برخی مجالس داخلی داشته یا شبکه‌های رسانه‌ای و ماهواره‌ای گسترده‌ای را که سرمایه مالی عجیبی برای هدایت آن‌ها مورد نیاز است مدیریت می‌کنند.
آنان همچنین از وجود حساب‌های بانکی در انگلستان و واریز وجوه مالی از کشورهای منطقه و برخی کشورهای اروپایی که در تمام این سال‌ها عمده تمرکز خود را بر تخریب وجهه اسلام و تشیع قرار داده و امروز به‌عنوان اسپانسرها و پشتیبانان اصلی این جریان محسوب می‌شوند، ابراز تعجب کرده اتفاقاً آن را دلیل محکمی در انحراف این جریان و توجیه محکمی در هدایت آنان از خارج کشور برمی‌شمارند. آن‌ها اشارات زیادی به نفوذ جریانات ضداسلام و یهودی به بدنه مسلمانان و سابقه طولانی دولت انگلستان در ایجاد فرقه‌های انحرافی در اسلام و تشیع می‌کنند و نسبت به قوت گرفتن این جریانات هشدار می‌دهند.
«تخریب وحدت مسلمانان جهان» یکی از بزرگترین آسیب‌هایی است که این جریان شانه به شانه جریانات تکفیری‌ای از جنس داعش که در جناح مقابل آنان و با توجیه مقابله با این جریان ایجاد شده، مشغول دامن زدن به آن است. حرکات این جریان انحرافی باعث شده است که با تکیه بر اقدامات آنان اختلافاتی کاذب و غیرعقلانی میان جریانات مختلف اسلامی ایجاد شده و با کوبیدن بر طبل اختلاف شیعیان و اهل‌سنت به یک‌پارچگی و برادری مسلمانان با یکدیگر لطمات شدیدی بزنند.این لطمات به جایی رسیده که در نقاط مختلف دنیا جریانات تندرو به جان مسلمانان در مذاهب گوناگون افتاده و امنیت خانواده‌های مسلمانان با بحران جدی مواجه شود. این جریان تاکنون در جهت مواضع ضدوحدت و انحرافی خود بارها به ساحت علمای بزرگ اهل‌سنت و شیعیان بی‌احترامی کرده از عبارت‌های ناپسندی در مواجهه با آنان بهره برده‌اند.
حرف‌های رحیم‌پور ازغدی، دغدغه همه دلسوزان دین و مملکت است
آیت‌الله محسن اراکی دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم در پاسخ به این پرسش که «اخیرا آقای رحیم‌پور ازغدی درباره یک جریان خاص در شیعه صحبت کردند که پیشتر مقام معظم رهبری به دلیل همسویی‌شان با جریان سلطه، آنها را «شیعیان انگلیسی» خوانده بودند؛ کسانی که باوری به وحدت مذاهب اسلامی ندارند و عملا در راه حصول وحدت اسلامی – آن هم با شعار محبت‌ورزی به اهل بیت(ع) – موانعی ایجاد می‌کنند، نظرتان درباره این جریان چیست؟» گفت: من صحبت‌های آقای رحیم‌پور ازغدی را شنیدم. به نظر من این حرفها کاملا درست و منطقی است و تنها دغدغه ایشان هم نیست. این‌ها دغدغه همه دلسوزان اسلام و دین و مملکت و ملت است.
تشیع انگلیسی؛ شاخه‌ای از اسلام آمریکایی
آیت‌الله اراکی ادامه داد: آنچه امام راحل(ره) ما به عنوان اسلام آمریکایی مطرح کردند یک حقیقت است و حرف کاملا درستی است؛ این حقیقت امروز چند شاخه شده است که یک شاخه آن همین تشیع انگلیسی است و شاخه دیگر آن تسنن انگلیسی است که هر دوی اینها یک استراتژی را دنبال می‌کنند و آن استراتژی و آن استراتژی چیزی نیست جر «استراتژی کشتار»، «استراتژی نفی دیگری»، «استرترژی ایجاد جنگ و لعن و سب و دشنام و ستیز» و… .
هدف «استراتژی ستیز، دشنام و نفی دیگری» چیزی نیست جز تامین امنیت رژیم صهیونیستی
به گفته دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی هدف از این استراتژی چیزی نیست جر چندپاره‌کردن جوامع اسلامی و ایجاد جنگ‌های داخلی و تامین امنیت رژیم صهیونیستی و جلوگیری از گسترش اسلام به غرب.
وی در پاسخ به این پرسش که آیا مجمع جهانی تقریب مذاهب مذاهب اسلامی برنامه‌ای برای مقابله با این جریان دارد تا با شیوه‌ای منطقی و فکری مثلا از طریق گفت‌وگو راهی برای متقاعد کردن این جریان خاص بیابد؟» اظهار کرد: ما همیشه تلاش داشتیم که با اینها گفت‌وگو کنیم، ولی متاسفانه مبنای فکری اعضای این جریان‌ها، مبنای ستیز است. کسی که مبنای ستیز دارد آمادگی ندارد که بیاید دور یک میز بنشیند و حرف بزند؛ و الا ما هم پیام فرستادیم، هم تلاش کردیم که با آنها گفت‌وگو کنیم.
موضع ما همانقدر ضد جریان تندروی شیعی است که علیه جریان تندروی اهل سنت
از سوی دیگر شما ببینید که ما بیشترین صحبت‌هایمان در داخل کشور علیه همین جریان‌های تندروی شیعی بوده است. همین چند وقت پیش یک اجلاس بزرگ در قم داشتیم که من صحبت‌های مفصلی در همین زمینه داشتم و موضع روشن مجمع تقریب مذاهب اسلامی را که همان موضع علمای بزرگ ما است، بیان کردم. این موضع همانقدر ضد جریان‌ها تندوری شیعی است که علیه جریان‌هایی است که در دل اهل سنت به افراطی‌گرایی دست می‌زند.
به امید نرم شدن جریان تندروی شیعی سکوت کردیم، اما سکوت‌مان را حمل بر ضعف کردند
دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در ادامه پاسخش‌اش به سوال بالا گفت: از سوی دیگر اصلا در طول این مدت که ما سکوت کردیم، این سکوت به این امید صورت گرفت که این جریانات تا حدی نرم شوند و به خود بیایند. بارها و بارها صحبت شد و حرف‌های زیادی زده شد، ولی نتیجه‌ای بر اینها نگذاشت و متاسفانه این پیام‌ها و سکوت‌ها حمل بر ضعف جریان اسلامی اصیل شد و می‌شود. یعنی این‌ها گمان می‌کنند که ما وقتی می‌گوییم بیایید آرام باشید، با هم صحبت کنیم و دوست باشیم و آرامش را انتخاب کنیم، ما ضعف داریم! اینها دعوت ما به آرامش و گفت‌وگو را اینگونه تفسیر می‌کنند که مثلا ما ضعیف بوده‌ایم و آنها توانسته‌اند در برنامه‌هایشان موفق باشند و به خیال خودشان دارند پیش می‌روند!
وی در پایان افزود: ما همچنان دستمان به سوی اینها پیش است و آغوشمان باز است، نه تنها اینها بلکه با هر کسی که با ما لحن دشمنی و ستیز دارد، بنشینیم و پشت یک میز در کنار هم با هم صحبت کنیم. این آمادگی را ما همیشه داشتیم و خواهیم داشت. 
منبع: تسنیم
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.