خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

تلاش تازه فیس بوک، آمازون و اپل برای گسترش حضور در چین

به گزارش ادیان نیوز، مدیران سه شرکت بزرگ فناوری آمریکا با لو وی رییس سازمان رگولاتوری اینترنت در چین دیدار کرده‌اند. در حالی که دستور کار این جلسه فاش نشده گمانه زنی در مورد آن ادامه دارد.
ناظران امور بر این باورند که شرکت‌های یاد شده در تلاشند تا دسترسی بیشتری به بازار پررونق چین پیدا کنند و ملاقات یاد شده هم در همین راستا صورت گرفته است.
ملاقات یاد شده در زمان حضور آقای لو وی در آمریکا انجام شده و با توجه به سابقه وزارت وی نفوذ او می‌تواند به تحقق خواسته‌های شرکت‌های فناوری چینی کمک کند.
در یکی از معدود عکس‌هایی که از این دیدار منتشر شده تیم کوک مدیر عامل اپل در کنار لو وی دیده می شود و به نظر می‌رسد که ساعت هوشمند اپل موسوم به Apple Watch هم به وی هدیه داده شده باشد.
مارک زاکربرگ مدیر عامل فیس بوک که چندی قبل به چین سفر کرده و توانایی‌هایش در تکلم به زبان چینی را ثابت کرده بود در دیدار تازه اش هم تلاش کرده به همین زبان صحبت کند. مقامات چینی از سال ۲۰۰۹ به این سو دسترسی به فیس بوک را به شدت محدود کرده اند و زاکربرگ به شدت در تلاش است تا با حل این مشکل به بازار گسترده و پرسود این کشور دسترسی پیدا کند.
مقامات چینی که پس از افشاگری‌های ادوارد اسنودن در مورد جاسوسی‌های کاخ سفید از ارتباطات اینترنتی و تماس‌های همراه، به شدت نسبت به عملکرد شرکت های فناوری این کشور هم مظنون هستند تصریح کرده اند که شرکت‌‌های یاد شده باید به قوانین چین احترام گذاشته و به آن پایبند باشند و در صورت هرگونه تخلف به شدت با شرکت‌های خاطی برخورد خواهند کرد.
منبع: فارس
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.