خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

کاهش نرخ باروری کل در هندوستان/ شدیدترین کاهش در میان مسلمانان

گزارش‌ها حاکی از آن است که نرخ باروری مسلمانان در دو دهه گذشته شدیدترین کاهش را در میان تمام جوامع مذهبی هندوستان داشته است.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، بر اساس داده‌های نظرسنجی ملی سلامت خانواده هندوستان (NFHS) که توسط وزارت بهداشت و رفاه خانواده انجام شده است، نرخ باروری مسلمانان در دو دهه گذشته شدیدترین کاهش را در میان تمام جوامع مذهبی داشته است.

مطابق با روند نزولی مشاهده شده در طول سال‌ها، نرخ باروری جامعه از ۲.۶ در سال ۲۰۱۵-۲۰۱۶ به ۲.۳ در سال‌های ۲۰۱۹-۲۰۲۱ کاهش یافت. در حالی که همه جوامع مذهبی کاهش باروری را تجربه کرده‌اند، این کاهش در جامعه مسلمانان شدیدترین بوده است، از ۴.۴ در ۱۹۹۲-۱۹۹۳ به ۲.۳ در ۲۰۱۹-۲۰۲۱.

نرخ باروری در میان هندوها نیز از ۲.۱ در سال ۲۰۱۵-۲۰۱۶ به ۱.۹۴ در سال‌های ۲۰۱۹-۲۰۲۱ کاهش یافته است. جامعه هندوها در سال ۱۹۹۲-۱۹۹۳ نرخ باروری ۳.۳ داشتند. NFHS دریافته است که در ۲۰۱۹-۲۰۲۱ جامعه مسیحی دارای نرخ باروری ۱.۸۸، جامعه سیک ۱.۶۱، جامعه جین ۱.۶ و جامعه بودایی و نئوبودایی ۱.۳۹ است که پایین‌ترین نرخ در کشور است.

درصد زنان مسلمانی که تحصیل نکرده‌اند از ۳۲ درصد در ۲۰۱۵-۲۰۱۶ به ۲۱.۹ درصد در ۲۰۱۹-۲۰۲۱ کاهش یافته است. در مقابل، برای هندوها، تغییرات کمتر بوده است و از ۳۱.۴ درصد به ۲۸.۵ درصد کاهش یافته است.

گزارش NFHS نشان می‌دهد که تعداد فرزندان به ازای هر زن با سطح تحصیل زنان رابطه معکوس دارد. زنان بدون تحصیل به طور متوسط ۲.۸ فرزند دارند، در حالی که این رقم برای زنان با ۱۲ سال تحصیلات یا بیشتر، ۱.۸ فرزند است.

عکس دولت‌<a data ail=123911 target= blank href=httpsadyannewscoms=D8AFDB8CD986 title=جستجوی کلید واژه دین>دین<a>
منبع کانال دولت دین
به خواندن ادامه دهید
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.