خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

رئیس امور دینی ترکیه: مسلمانان در هر زمانی حاضرند برای پیامبر (ص) جان‌فشانی کنند

رئیس امور دینی ترکیه «علی ارباش» در سخنانی اهانت به ساحت مقدس حضرت پیامبر اکرم (ص) توسط یک مقام هندی را محکوم کرد.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، ارباش «رئیس امور دینی ترکیه» که در برنامه‌ای در شبکه الجزیره مباشر سخن می‌گفت، با اشاره به اینکه اسلام‌ستیزی نه‌تنها در هند بلکه در اروپا نیز افزایش‌یافته و آنجا هم شاهد توهین به ساحت مقدس حضرت رسول اکرم(ص) هستیم، بر محبت رسول‌الله(ص) در دل‌های همه مسلمانان و آمادگی آن‌ها برای جان‌فشانی و فداکاری به خاطر آن حضرت در هرزمانی تأکید کرد.

رئیس امور دینی ترکیه افزود: این مقام هندی هنگام اهانت به رسول اکرم(ص) از واکنش مسلمانان آگاه بود بنابراین می‌بایست از این اقدام پرهیز می‌کرد و به افکار و اعتقادات دیگران احترام می‌گذاشت.

ارباش اظهار داشت که با ۸۱ مفتی در سراسر این کشور جلسه برگزار کرده و اهانت به پیامبر در شبکه‌های مجازی را محکوم کرده است.

این مقام مسئول ترک در ادامه بر اهمیت اهدافی که دین اسلام آورده از قبیل حفظ دین، حفظ جان، حفظ عقل، حفظ آبرو و حفظ مال تأکید و بیان کرد: بر اساس مبانی دین اسلام، افراد به هر دینی که بخواهند گرایش پیدا می‌کنند.

وی با اشاره به نمونه‌هایی از همزیستی مسالمت‌آمیز در سایه دین مبین اسلام و حفظ حقوقشان گفت: مردم هرچند هم در دین و اعتقادات وگذشته خود اختلاف داشته باشند، در بشریت شریک هستند.

رئیس امور دینی ترکیه
رئیس امور دینی ترکیه عکس عربی۲۱

ارباش افزود: بنده مخالف اصطلاح اسلام هراسی هستم. اسلام دینی نیست که مردم را بترساند بلکه دین دلسوزی و رحمت و صلح است. اسلام از کلمه صلح و اصلاح آمده است.برخی می خواهد زشتترین اوصاف را به اسلام بچسبانند زیرا گروههای تروریستی هستند که به نام اسلام مرتکب اعمال زشتی می شوند.

وی در پایان با اشاره به اینکه دولت هند از اقدامات هندوها علیه مسلمانان و اهانت به رسول اکرم(ص) چشم پوشی می کند، بیان کرد: مسلمانان در چنین شرایطی باید فقط به رسول خداوند(ص) و آموزه های دین اسلام ونشر صلح ومدارا اقتدا کنند.

منبع شفقنا
به خواندن ادامه دهید
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.