خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

تظاهرات در پی اهانت به پیامبر اسلام در هند +تصاویر

مسلمانان هند که از اظهارات دو سخنگوی حزب حاکم علیه پیامبر اسلام خشمگین شده اند در چند شهر به خیابان‌ها ریخته و با نیرو‌های پلیس درگیر شدند.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، مقامات پلیس هند گفتند که طی اعتراضات خشونت آمیز در شهر رانچی به دلیل اظهارات دو سخنگوی تعلیق شده حزب حاکم درباره پیامبر اسلام، دو نفر کشته و بسیاری از جمله چند پلیس به شدت مجروح شدند.

دستور منع رفت و آمد در ۱۰ منطقه ایستگاه پلیس برای کنترل و جلوگیری از شعله ور شدن هر گونه درگیری اعمال شده است. اینترنت نیز در این ایالت قطع شده است.

در درگیری‌های روز جمعه، بیش از ۲۲ نفر زخمی شدند. به گفته پزشکان، ۱۳ نفر از مجروحان با وضعیت وخیم در بیمارستان بستری هستند. یک مقام بیمارستان راجندرا گفت: دو نفر از زخمی‌ها اواخر شب گذشته جان باختند. وضعیت سه نفر وخیم است.

برخی از سران محلی خواستار برگزاری یک اعتصاب در روز شنبه شده‌اند و از تاجران خواسته‌اند در اعتراض به خشونت، مغازه‌های خود را بسته نگه دارند.

فرماندار ایالتی رامش بایس با محکوم کردن خشونت، از همنت سورن وزیر ارشد خواسته است تا علیه افراد دخیل در این وقایع، اقدام جدی انجام دهد.

معترضان هندی خواستار بازداشت نوپور شارما و نوین جیندال سخنگویان تعلیق شده BJP به دلیل اظهارات جنجالی آن‌ها در مورد حضرت محمد بودند.

منبع فرارو
به خواندن ادامه دهید
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.