خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

شایعه کناره‌گیری پاپ فرانسیس از مقام رهبری کلیسای کاتولیک قوت گرفت 

برخی از خبرگزاری‌های غیررسمی کاتولیک در واتیکان اخباری مبنی بر احتمال کناره‌گیری پاپ فرانسیس از رهبری کلیسای کاتولیک را منتشر کرده‌اند و برخی شواهد بر این شایعه نیز دامن زده است.

به گزارش ردنا (ادیان‌نیوز)، گمانه‌زنی‌ها در واتیکان و رسانه‌های کاتولیک حاکی از این است که رهبر ۸۵ ساله کاتولیک‌های جهان، پاپ فرانسیس، قصد کناره‌گیری از این مقام را دارد.

این شایعات از ماه می قوت گرفت که پاپ فرانسیس اعلام کرد قرار است در ماه آگوست درضیافتی در شهر لاکویلا در مرکز ایتالیا شرکت کند. تاریخچه این این ضیافت مذهبی به قرن سیزدهم و پاپ سلستین پنجم باز می‌گردد که یکی از معدود پاپ‌هایی بود که از مقام خود استعفا داد. همچنین مشکلات حرکتی پاپ فرانسیس در ماه‌های اخیر نیز به این شایعات افزوده است. وی در ماه می برای اولین بار با ویلچر در انظار عمومی حضور یافت.

از جمله شواهد دیگری که حاکی از قصد پاپ فرانسیس برای کناره‌گیری از قدرت است اعلام برگزاری مجمع جدید کاردینال‌ها در ماه آگوست است. برخی از کاردینال‌هایی که پاپ برای این مجمع معرفی کرده است حق انتخاب پاپ بعدی را دارند.

قرار است پاپ در مجمع کاردینال‌ها در ماه آگوست درباره اصلاحات جدید در ساختار آینده واتیکان نیز صحبت کند.

از آنجا که تعطیلات تابستانی در واتیکان و ایتالیا از اواسط ماه اگوست تا اوایل سپتامبر است، برگزاری فوری مجمع کاردینال‌ها در تعطیلات واتیکان و سخنرانی درباره اصلاحات آینده واتیکان به شایعات درباره احتمال کناره‌گیری پاپ فرانسیس دامن می‌زند.

منبع religions
به خواندن ادامه دهید
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.