خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

آمریکا مظهر تضعیف حقوق بشر در جهان است

به گزارش ادیان نیوز، منصور حقیقت پور‏، نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی و نائب رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی، عصر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اقدامات پلیس آمریکا علیه سیاه پوستان این کشور‏، گفت: کشوری که ادعای بزرگی دارد و مدعی است بر همه دنیا تسلط دارد و از هیچ قدرتی تاثیرنمی پذیرد، در حل ریزترین مسائل خودش مانده است.

وی ادامه تظاهرات هزاران نفری مردم آمریکا علیه نژاد پرستی این کشور را رسواکننده آمریکایی ها دانست و افزود: رسواترین حکومت در طول تاریخ همین حکومت آمریکا است چراکه هرکجا منافع خودشان ایجاب کند علم دروغین حقوق بشری را علم می کند اما وقتی منافعشان در خطر باشد، ارزش های انسانی را زیر پا می‌گذارند و حتی شهروندان خودشان را هم آقا حساب نمی کنند.

نماینده مردم اردبیل تصریح کرد: حوادث فرگوسن تضعیف حقوق شهروندی است وقتی یک سیاه پوست آمریکایی به راحتی کشته می شود و قاتل در دادگاه اعلام می کند که باز هم همان کار را می کند و تبرئه هم می شود چنین کشوری چطور می تواند حامی حقوق بشر باشد.

وی با اشاره به سکوت مجامع بین‌المللی در مورد اتفاقات آمریکا، اظهار داشت: سکوت مجامع جهانی بار دیگر بازیچه بودن این مجامع را نشان داده و بیانگر این مطلب است که دولتمردان آمریکایی تنها به فکر منافع عده ای خاص در این کشور هستند و براحتی منافع شهروندان دیگر پایمال می شود.

حقیقت پور افزود: تظاهرات گسترده علیه نقض حقوق بشری در آمریکا مؤید این مطلب است که دنیا به ذات خبیث حکومت آمریکا و دروغگویی آنها پی برده است به طوری که این روند اعتراضات باید تا تغییر رفتار دولت آمریکا ادامه یابد تا مردم بتوانند با اعلام نظر آزاد، به آزادی واقعی برسند و مظلومان و محرومان و مستمندین جامعه آمریکا نیز محلی از اعراب باشند و بتوانند اظهار نظر کنند.

نائب رییس کمیسیون امنیت ملی، تصریح کرد: این تظاهرات گسترده نشان دهنده این است که داعیه‌دار حقوق بشر در جهان، اینک در قرن ۲۱ شاهد پدیده نژادپرستی است و در رعایت حقوق بشر با مشکلات داخلی گسترده‌ای روبه‌رو است.

وی خاطر نشان کرد: برخوردهای خشن و حمله به معترضان در دفاع از هموطنان و حقوق خویش و بازداشت گسترده آنان و استفاده از تجهیزات نظامی برای سرکوب اعتراضات مسالمت آمیز تظاهرات کنندگان علیه نژادپرستی در آمریکا، از مصادیق بارز نقض حقوق بشر از جمله حق آزادی بیان و حق تجمعات مسالمت‌آمیز است.

حقیقت پور، اظهار داشت: آمریکا بدترین دوران رسوایی خود را در جهان سپری می‌کند و چه رسوایی از این بالاتر که این دولتمردان حامی شهروندان خویش نیستند.

منبع : رسا

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.