خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

افزایش ۲۵ درصدی تعداد بیماران روانی در شهرک‌های صهیونیست‌نشین نزدیک غزه

آمارهای رسمی اسرائیل از افزایش ۲۵ درصدی تعداد بیماران روانی در بین ساکنان شهرک‌های صهیونیست‌نشین منطقه موسوم به غلاف غزه حکایت دارد.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، براساس داده‌های وزارت بهداشت اسرائیل، در سال پس از جنگ علیه غزه(۲۰۲۱)، ۳ هزار و ۵۶۹ تقاضای درمان روانی در شهرک‌های صهیونیست‌نشین مختلف غلاف غزه ثبت شده در حالی که این آمار در سال قبل از جنگ، ۲ هزار و ۸۳۱ مورد بوده است.

علی‌رغم گذشت بیش از یک سال از پایان جنگ اخیر علیه غزه در ماه مه ۲۰۲۱، شهرک‌نشینان صهیونیستی در شهرک‌های غلاف غزه همچنان با وضعیتی مواجه هستند که پزشکان از آن به وضعیت پس از شوک ناشی از اصابت موشک به شهرک‌ها و نگرانی از نفوذ نیروهای مقاومت از غزه به این شهرک‌ها تعبیر می‌کنند.

«ایلیا یوگوروف» خبرنگار روزنامه اسرائیل تودی در این باره نوشت: تعداد تماس‌های شهرک‌نشینان با مراکز حمایت روانی ۲۵ درصد افزایش یافته است. این آمار غیر از آمار بحبوحه جنگ است و این نشان می‌دهد که تعداد افرادی که از شوک‌ها و مشکلات روانی پس از پایان این جنگ رنج می‌برند، شاهد جهش چشمگیری بوده است.

منبع شفقنا
به خواندن ادامه دهید
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.