خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

آشوب طلبی فرقه ها در مقابل رفتار مسالمت آمیز ایران با پیروان ادیان

 ادیان نیوز: از زمانی که ارامنه به داخل ایران کوچ کردند سیاست مسالمت آمیز حکومت ها و مردم ایران با پیروان مذاهب دیگر نیز نهادینه شد.
به گواهی تاریخ اگر گهگاهی بین تندروهای ارامنه و ساکنان اصلی و مسلمان ایران زمین اختلافات و مشاجراتی به وجود می آمد حکومت ها و بزرگان قوم و قبیله بلافاصله برای تنش زدایی اقدام کرده اند و این جزو فرهنگ رایج ایرانی ها بوده است.
بعد از پیروزی انقلاب اسلامی توصیه به زندگی مسالمت آمیز و رفتار انسانی با اقلیت های دیگر جزئی از خط مشی مسئولین نظام جمهوری اسلامی بوده است و از سیاستمداران گرفته تا علمای عظام همگی بر این مساله تاکید داشته اند.
از دیگر سو پیروان اقلیت های مذهبی که در ایران ماندگار شده اند در زمان بحران ها و حوادث خودشان را بخشی از مردم ایران دانسته و به یاری این مرز و بوم و مردم ایران زمین شتافته اند. به عنوان نمونه شهدایی از اقلیت ها که در جنگ تحمیلی و دفاع مقدس به دفاع از ارزش های انقلاب اسلامی پرداختند دلیلی بر این مدعا است.
حضور رهبر معظم انقلاب، بالاترین مقام حاضر در کشور ایران در منزل شهدای ارمنی، به طور آشکار قدردانی انقلاب، حکومت و به تبع آن ملت آیران از این همبستگی ها را می رساند.
علاوه بر این که در مناسبت های مختلف سران نظام همبستگی خود را با پیروان ادیان در ایران اعلام کرده اند در طول این سال ها دیدارهای مختلفی نیز با هیئت های اعزامی از سوی پاپ، اسقف ها و کاردینال ها صورت گرفته است.
در کنار این اقدامات، آنچه که هنوز برخی فرقه های منتسب به مسیحیت کاملا رضایت خود را از ایران اعلام نکرده اند،‌ به فعالیت های فرقه ای و گروهکی بر می گردد که در هیچ کجای دنیا و در هیچ قانونی فرقه های حمایت شده از خارج جایگاهی در داخل کشورها ندارند.
برخی از فرقه ها که خود را به یکی از ادیان منتسب می کنند جز سیاسی کاری نمی توان در کارنامه آنان فعالیت دیگری را سراغ گرفت و در این زمینه از تمامی امکانات و فرصت ها برای سیاه نمایی علیه نظام جمهوری اسلامی ایران استفاده کرده اند.
جهان عاری از خشونت و افراطی گری زمانی تحقق می یابد که فرقه ها و گروهک ها از فعالیت های سیاسی و تبلیغاتی خود دست بردارند و به منافع ملت ها بیندیشند اما سوابق فرقه ها نشان می دهد که آنان تنها جهان عاری از خشونت را نمی خواهند بلکه در راستای دامن زدن به این گونه اتفاقات و افراطی گری ها حرکت می کنند.
منبع: رهپویان هدایت
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.