خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

هدف طالبان آماده کردن افغان‌ها برای زندگی پس از مرگ است

لوموند روزنامۀ عصر پاریس در گزارشی دربارۀ افغانستان که به قلم فرستاده‌اش به این کشور منتشر کرده به موضوع وزارتخانۀ “امر به معروف و نهی از منکر” طالبان و تلاش های آنان برای جاری کردن شریعت، جدا کردن زنان و مردان از یکدیگر پرداخت.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، یک دیپلمات غربی در کابل به خبرنگار لوموند گفته است : طالبان حکومت نمی کنند یا در واقع کشور را اداره نمی‌کنند، “تنها کاری که آنان بعد از ده ماه کرده‌اند، ایجاد پلیس مذهبی برای اعمال شریعت است. به غیر از این، طالبان هیچ کاری در زمینۀ سیاست مالیاتی، کشاورزی، حمل و نقل، زیرساخت ها یا انرژی انجام نداده اند.”

سخنگوی وزارتخانۀ “امر به معروف و نهی از منکر” در توضیح چرایی این امر به لوموند گفته است : “شکی نیست که وزارتخانه امر به معروف و نهی از منکر بالاتر از وزارتخانه های کشور و دفاع در حکومت طالبان است. اما، مبارزه برای استقرار شریعت یکی از ستون های جنگ بیست سالۀ طالبان با نیروهای اشغالگر بوده است. ما در این بیست سال از نظر فرهنگی نیز اشغال شده بودیم و اکنون باید نظم و احکام اسلامی را از نو برگردانیم، به ویژه در شهرها.”

ملا عبدالوحید از مأموران وزارتخانۀ امر به معروف و … به خبرنگار لوموند گفته است که هدف آنان “جدا کردن زنان و مردان از یکدیگر در فضای عمومی است. برای نمونه، پارک ها یک روز به زنان اختصاص دارند، یک روز به مردان و یک روز دیگر نیز به خانواده ها.”

رُقیه، بیوه بیست و هفت ساله و مادر دو فرزند در کابل به خبرنگار لوموند گفته است که زنان افغان امیدوارند که جامعۀ جهانی هرگز رژیم طالبان را به رسمیت نشناسد. این رژیم جز فقر و ترس، سرکوب آزادی ها و حقوق زنان و از میان بردن پیوندهای اجتماعی هیچ ثمری ندارد.

لوموند در پایان یادآور می شود که در ماه مه گذشته عبدالحکیم حقانی، رئیس دیوان عالی رژیم طالبان، در کتاب خود با عنوان “امارت اسلامی و سازماندهی آن” به صراحت گفته است که نقش حکومت طالبان “توجه به مردم نیست، بلکه فقط توجه به خدا و آماده کردن افغان‌ها برای زندگی پس از مرگ است.”

منبع محبت نیوز
به خواندن ادامه دهید
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.