خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

نقش بر آب شدن فتنه وهابی ها در مسجد روستای آشاقی نووَدی آذربایجان

با تجمع گسترده شیعیان تالش زبان جمهوری آذربایجان در مسجد روستای آشاقی نوودی شهرستان لنکران، از توطئه عناصر وهابی برای تسخیر این مسجد جلوگیری شد.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، منابع خبری تالشان جمهوری آذربایجان گزارش دادند؛ شماری از عناصر وهابی به سرپرستی فردی به نام “رامال” تلاش داشتند به بهانه اقامه نماز در این مسجد فتنه به پا کرده و مسجد را به تسخیر خود درآورند. پیش‌تر نیز وهابی ها در زمان اقامه نماز جماعت مردم محلی در این مسجد، به ایجاد مزاحمت و سر و صدا می‌پرداختند.

بر اساس گزارش تصویری صفحه “بابا پنهان” در فیسبوک، شیعیان با حفظ وحدت و حضور به موقع در مسجد روستای “آشاقی نوودی” لنکران مانع از اجرای نقشه از پیش طراحی شده وهابی‌ها برای اشغال این مسجد شدند.

فردی به نام رامال با تاسیس مراکز فروشگاهی در منطقه، اقدام به یارگیری و جذب نیرو برای جریان خطرناک وهابی در منطقه تالش نشین جمهوری آذربایجان که اساسا منطقه ای شیعه نشین است و هیچ سنخیتی با جریان وهابی ندارد، کرده است.

سخن یکی از ساکنین روستای آشاقی نووَدی را در زیر می‌خوانید:
“سلام. من ساکن روستای آشاقی نووَدی شهرستان لنکران هستم. در روستای ما ۱۰-۱۵ وهابی تکفیری وجود دارد. مدت هاست که به مسجد می آیند، نماز ما را مسخره می کنند، تهدید می کنند و با بلند خواندن نماز جماعت حواسمان را پرت می کنند. چند بار به زبان خوب توضیح دادیم اما تاثیری نداشت. ما دیگر از دست این افراد خسته شده ایم. شخصی به نام رمال است که در این روستا مذهب وهابی را رواج می دهد. او حدود ۳۵-۴۰ سال دارد. او یک فروشگاه لوازم خانگی دارد و پول زیادی دارد. در حال حاضر ۱۰-۱۵ نفر وهابی در روستای ما هستند. آنها بارها گفته اند که آبرو و پول شیعیان بر ما حلال است. می گویند شیعه کافر است. با اینکه خود را اهل سنت می نامند ولی وهابی هستند. من شخصا دوستان اهل سنت دارم که از این وهابی ها بیزارند. ما بارها تهدید شده ایم. پلیس به ما کمک نمیکند. اگر اتفاقی بیفتد، مسئولیت بر عهده وهابی ها و دولت است.»

وهابی آذربایجان
تنش آفرینی وهابیون در لنکران آذربایجانعکس تحولات جهان اسلام

جریان‌های خطرناک وهابی و نورچی، پس از جنگ دوم قره‌باغ با استفاده از سیاست مرموز به انحراف کشاندن تشیع در جمهوری آذربایجان و سیاست “تغییر مذهب” در این کشور در کنار سکولاریسم و بی دینی، فرصت عمل گسترده‌تری نسبت به گذشته یافته‌اند.

لازم به ذکر است که نه تنها وهابیت در منطقه تالش، بلکه مواد مخدر، پان ترکیسم و ​​آزار جنسی نیز به سرعت و هدفمند در این منطقه در حال گسترش است.

به رغم حمایت‌های مراکز قدرت و ثروت جمهوری آذربایجان از سیاست “کم رنگ کردن تشیع” برای نابودی هویت اصیل شیعی این کشور، تشیع اصیل در جمهوری آذربایجان مقاومتی جدی دارد که در حمایت های گسترده مردمی اخیر از اعتصاب غذای حاج طالع باقرزاده، رییس جنبش اتحاد مسلمانان و سایر دینداران زندانی در اعتراض به اهانت کنندگان به مقدسات نیز نمود آشکارتری یافت.

منبع تحولات
به خواندن ادامه دهید
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.