خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

تحریف سخنان دستیار ویژه رییس جمهور توسط رسانه اردوگاه صلیبی

به گزارش ادیان نیوز، حجت الاسلام علی یونسی دستیار ویژه رئیس جمهور در امور اقلیت ها، در پایان سخنانش در این همایش، گفته بود،” اگر اخلاق را از دیانت حذف کنیم، خشونت‌هایی را شاهد خواهیم شد که نمونه‌اش در دنیای امروز، داعش و طالبان به نام اسلام و خشونت علیه مسلمانان در شرق دور و آفریقا به نام مسیحیت است.”
یکی از سایت های تبلیغ مسیحیت صهیونیستی و فرقه ای” خشونت علیه مسلمانان در شرق دور و آفریقا به نام مسیحیت” را حذف و با جمله مثبت” همچنین در قالب مسیحیت به وجود می آیند که نباید آنها را به حساب مسیحیت گذاشت” جایگزین کرده و مدعی شده است”دستیار ویژه رئیس جمهور از گروههایی که به نام مسیحیت، مرتکب خشونت می شوند، نامی نبرده است.”
صرف نظر از این حذف و اضافات مفتضحانه، خشونت های روا شده علیه مسلمانان در کشورهای آفریقایی و وضعیت اسفبار آنها در چند کشور مسیحی اروپایی، مطرح می شود و البته این، تنها گوشه ای از جنایت های مسیحیان علیه مسلمانان است
بر اساس این گزارش کمتر از یک سال از جنایت وحشیانه گروه شبه نظامی مسیحی آنتی بلاکا در آفریقای مرکزی علیه مسلمانان این کشور می گذرد. در این جنایت ها، مسیحیان با سلاح های سرد از جمله چاقو و ساطور و سلاحهای گرم در مناطق مختلف، به مسلمانان حمله ور شدند و شمار زیادی از آنها را کشته یا زخمی کردند.
جنایتهای مسیحیان به داخل آفریقای مرکزی هم محدود نشد و  هنگامی که مسلمانان تحت ستم این کشور، در حال فرار به کشورهای همسایه بودند، در سایه تعلل جامعه جهانی، هدف حملات این گروه های مسیحی قرار گرفتند .
این جنایتها در کنار محدودیتهای شدیدی که در کشورهای اروپایی علیه مسلمانان اعمال می شود، پرونده سیاه عملکرد کشورهای مسیحی در قبال  مسلمانان را سیاهتر می کند. مسلمانان،که بنا به آمارهای رسمی بیش از چهار درصد جمعیت کشورهای اروپایی را تشکیل می دهند، ‌با عنوان “خارجی” و “غریبه” شناخته و هر روز بر محدودیت های اعمال شده علیه آنها افزوده و اسلام با خشونت و افراط گرایی مرتبط دانسته می شود.
نمونه های رسمی این محدودیت، وضع قوانین مخالف با جریان عادی زندگی مسلمانان است؛ برای مثال در هلند، بنابر آمار رسمی، تعداد کل زنانی که از «برقع» استفاده می کنند، کمتر از ۵۰ نفر بوده است؛ اما قانون منع استفاده از برقع در سال ۲۰۰۶ میلادی، به استناد حضور همین تعداد اندک شمار، جامعه مسلمانان هلند را که جمعیتی نزدیک به یک میلیون نفر دارد، زیر فشار شدید روانی قرار داد. مشابه همین قانون، جریمه ۱۵۰ یورویی استفاده از «روبند» در بلژیک است.
در کشور آلمان-که نزدیک به یک میلیون دانش آموز مسلمان دارد-، یکی از آموزش های اجباری دوره دبستان آموزش شنای مختلط است. بسیاری خانواده های مسلمان حاضر نیستند، دختران خود را در این کلاس های رسمی شرکت دهند، اما نظام آموزش و پروش آلمان، حاضر نیست هیچ استثنایی برای دانش آموزان مسلمان قائل شود.
کلاس های آموزش آزاد روابط جنسی در آلمان، بلژیک، سوئد، هلند، انگلستان، و… نیز از همین نوع است و ضرورت حضور دانش آموزان در آنها، خانواده های مسلمان را در تنگناهای جدی قرار می دهد. نمونه های دیگری مثل نخوردن گوشت خوک که در سرویس اصلی تغذیه دانش آموزان قرار دارد و موارد مشابه، نمونه های عادی و رایج سختی های زندگی مسلمانان در اروپا است.
علاوه بر موارد فوق ، باید از برخوردهای ناعادلانه آموزشی، صنفی، اقتصادی و اجتماعی با مسلمانان یاد کرد که توان روحی مسلمانان اروپا را به شدت می کاهد. این محدودیت ها و اعمال آنها، حتی گاه تا اصلی ترین طبقات جامعه مسلمین نیز پیش می رود.
در فرانسه که خود را مهد حقوق بشر می داند، مسلمانان از داشتن حجاب اسلامی محرومند و امامان جماعت مسلمان ساکن فرانسه، مجبور هستند، زبان فرانسوی، تاریخ فرانسه و تعلیمات اجتماعی بیاموزند و در حقیقت، وعظ و خطابه یک مسلمان، باید اولا به زبان فرانسه ادا شود و ثانیا مغایرتی با حقوق، تاریخ،و … این کشور نداشته باشد.
گفتنی است با وجود محدودیت های بسیار علیه مسلمانان در اروپا،‌ روز به روز بر تعداد آنها افزوده می شود؛ به عنوان نمونه در آلمان، بنابر گزارش شماره فوریه ۲۰۰۷ مجله «اشپیگل»، از ژوئیه ۲۰۰۴ تا ژوئن ۲۰۰۵ بیش از چهار هزار نفر، مسلمان شده اند که رشد چهار برابری نسبت به سالهای قبل را نشان می دهد. 
منبع: رهپویان هدایت
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.