خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

حضور رهبر طالبان در نشست روحانیون در کابل؛ رسانه‌های خبری اجازه تصویربرداری ندارند

حضور رهبر طالبان در نشست «گردهمایی بزرگ روحانیون افغانستان» در کابل بدون اجازه حضور خبرنگاران برگزار شد.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، برخی منابع خبری افغانستان یک ژوئیه از حضور هبت‌الله آخوندزاده، رهبر امارات اسلامی طالبان در «خیمه لویه جرگه» در کابل خبر دادند.

خبرگزاری دولتی باختر هم با تأیید حضور رهبر طالبان در نشست بیش از ۳ هزار شرکت‌کننده مرد در خیمه لویه جرگه، از احتمال سخنرانی او در جمع آنها خبر داد. آقای آخندزاده که در سال‌های گذشته و حتی پس از تسلط دوباره طالبان بر افغانستان به ندرت در انظار عمومی ظاهر شده است، در قندهار زندگی می‌کند.

بنا به گزارش‌ها، نخستین نشست ۳ روزه «گردهمایی بزرگ روحانیون افغانستان» در کابل که از روز پنج‌شنبه آغاز شده است، تحت تدابیر شدید امنیتی برگزار می‌شود. با این حال در نخستین روز برگزاری این نشست، صدای تیراندازی از اطراف خیمه لویه جرگه شنیده شده است.

بنا به گزارش رسانه‌ها از افغانستان، موضوع‌های مختلف اجتماعی و اقتصادی در دستور کار «گردهمایی بزرگ روحانیان افغانستان» قرار دارد. این منابع خبری گفته‌اند که دست‌کم یکی از شرکت‌کنندگان در این گردهمایی خواستار بازگشایی دبیرستان‌های دخترانه در افغانستان شده اما مشخص نیست که حمایت از این پیشنهاد چقدر بوده است.

طالبان کابل
به رسانه‌های خبری اجازه تصویربرداری از این گردهمایی داده نشده است عکس طلوع نیوز

موضوع‌گیری‌های مقام‌های مختلف طالبان در مورد بازگشایی دبیرستان‌های دخترانه حکایت از آن دارند که رهبران این گروه بر سر این موضوع اتفاق نظر ندارند. عملکرد طالبان پس از تسلط بر افغانستان و تشکیل دولت موقت در مورد بازگشایی دبیرستان‌های دخترانه، انتقاد و واکنش دولت‌های غربی را برانگیخت.

آقای حقانی هدف از برگزاری گردهمایی روحانیون افغانستان را ایجاد «اعتماد و تعامل» عنوان کرد و گفت که آن‌ها آمده‌اند تا آینده خود را بر اساس «اسلام و منافع ملی» بسازند.

با این حال ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی طالبان گفت که آن‌ها به تصمیمات افراد حاضر در گردهمایی روحانیون افغانستان احترام خواهند گذاشت، اما حرف آخر در مورد تحصیل دختران بر عهده رهبر امارات اسلامی است.

به گفته مسئولان طالبان، پیشنهاد و مدیریت «گردهمایی روحانیون افغانستان» با «چهره‌های مذهبی و قومی» این کشور بوده است که در این گردهمایی حضور دارند.

بنا به گزارش‌ها، به رسانه‌های خبری اجازه تصویربرداری از این گردهمایی داده نشده است.

منبع یورونیوز
به خواندن ادامه دهید
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.