خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

بازداشت روزنامه‌نگار مسلمان منتقد دولت هند خشم عمومی را برانگیخت

برخی از رسانه‌های محلی هند بازداشت وی را مرتبط با مواضع انتقادی این روزنامه‌نگار مسلمان درباره سخنان یکی از سخنگویان حزب حاکم در مورد پیامبر اسلام ارزیابی می‌کنند.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، یکی از گردانندگان سایت خبری alt نیوز از بازداشت محمد زبیر، روزنامه‌نگار و همکار این سایت توسط پلیس هند خبر داد. محمد زبیر که برای ادای توضیحاتی به اداره پلیس فراخوانده شده بود بلافاصله بازداشت شده است.

محمد زبیر یکی از منتقدان سرسخت رسانه‌ای نارندرا مودی، نخست وزیر هند و حزب ملی‌گرای بهاراتیا جاناتای این کشور است و به‌طور سیستماتیک سخنان و دیدگاه‌های «نفرت‌پراکن» هندوهای ملی‌گرا علیه اقلیت مسلمان این کشور را برملا و رسانه‌ای می‌کند و طی سالیان اخیر پرونده‌های قضایی متعددی داشته است.

روزنامه‌نگار مسلمان
عکسی از صفحه اصلی Alt News یک وب‌سایت خبری در هند عکس یورونیوز

برخی از رسانه‌های محلی هند بازداشت وی را مرتبط با مواضع این روزنامه‌نگار منتقد درباره سخنان یکی از سخنگویان حزب حاکم در مورد پیامبر اسلام ارزیابی می‌کنند که موجی از خشم را در بین مسلمانان هند و دیگر کشورهای اسلامی را برانگیخت و موجب تظاهرات و واکنش‌های بین‌المللی متعددی شد.

برخی از سران و چهره‌های حزب حاکم خواستار تحت تعقیب قرارگرفتن محمد زبیر به‌دلیل تلاش برای متزلزل کردن پایه‌های مذهب‌ هندو شده بودند و برخی هم در شبکه‌های اجتماعی از ناندرا مودی انتقاد کرده بودند

منبع گفتگوی ادیان
به خواندن ادامه دهید
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.