خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

«مفهوم عرفان» کتابی از علی موحدیان عطار

مفهوم عرفان کتابی از دکتر علی موحدیان عطار است. اثر مدنظر توانسته میزان بالایی از رضایت مخاطب را ایجاد کند و طالبان چشمه حقیقت را سیراب نماید.

به گزارش ردنا (ادیان‌نیوز)، کتاب «مفهوم عرفان» اثری از دکتر علی موحدیان عطار در زمینه عرفان توانسته معنای سنتی از آن فهم مبهم را در ساختاری نظام‌مند از اجمال به تفصیل درآورد.

کار و بار این جستار، ایضاح مفهوم عرفان است، و این بازشناختن و به تفصیل درآوردن مفهومی که به اجمال می‌شناسیم و فراوان به کار می‌بریم، اما چون بر سر تبیین آن می‌نشینیم، هر یک به بعدی از ابعاد و جزئی از اجزای آن می‌پردازیم، چنان که گاه همه عرفان را به همان جزء که خود در نظر داریم فرو می‌کاهیم.

این حقیقت چون که با تنوع و گوناگونی حیرت آور عرفان قرین شده‌است، معرکه ای پدیدآورده که در آن معرکه امکان مفاهمه عالمانه در این باره به کمترین حد رسیده‌است، چندان که بیشتر کسانی که یار عرفان گشته‌اند پندار خویش از عرفان را می‌ستایند، و قالب آنانی که از در نقار با عرفان آمده‌اند با گمان خود می‌جنگند.

این جستار خواهد کوشید تا به روشی که شاید چندان هم که می‌نماید ابداعی نباشد، از راه تاویل و ترکیب فهم بشری از عرفان، به مفهوم فراگیر و نیز به جوهره اصیل آن راه یابد و آن فهم مبهم را در ساختاری نظام‌مند از اجمال به تفصیل درآورد.

مفهوم عرفان کتابی از دکتر علی موحدیان عطار است. اثر مدنظر توانسته میزان بالایی از رضایت مخاطب را ایجاد کند و طالبان چشمه حقیقت را سیراب نماید.

مفهوم عرفان
کتاب مفهوم عرفان نویسنده علی موحدیان عطار ناشر دانشگاه <a data ail=127483 target= blank href=httpsadyannewscomtagD8A7D8AFDB8CD8A7D986 title=ادیان>ادیان<a> و مذاهب چاپ سوم سال چاپ اول تابستان ۱۴۰۱ عکس انتشارات ادیان
منبع نشر ادیان
به خواندن ادامه دهید
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.