خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

بحران فروش در بازار کتاب‌های دینی

احمدوند «معاون فرهنگی وزیر ارشاد» گفت: کتاب‌های دینی با بحران فروش مواجه هستند.

به گزارش ردنا (ادیان‌نیوز)، یاسر احمدوند در دیدار با جمعی از ناشران دینی که در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم برگزار شد، با اشاره بر بحران فروش کتاب‌های دینی، اظهار کرد: جمع ناشران دینی را می‌توانیم جمع ارزشمند و نورانی عنوان کنیم که دغدغه تولید محتوای مناسب در جامعه را دارند.

وی با تاکید بر اینکه در تولید نشر دینی در حوزه کودک و نوجوان و ادبیات خلاق نیاز به کارهای خلاقانه در تولید محتوا داریم تصریح کرد: شاید باورها بر این باشد که فروش نرفتن آثار دینی در راستای کمبود کاغذ است در حالی که همه مسئله چنین نیست و ما باید در تولید محتوای خوب و ترویج آن تلاش کنیم.

معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: گاهی پرداختن به حوزه تولید در اولویت‌‎ها جابجا می‌شود و اصولاً نباید کاغذ دغدغه ناشر باشد زیرا عمده هزینه ناشر تولید محتوا است.

کتاب‌های دینی
احمدوند معاون فرهنگی وزیر ارشاد عکس شفقنا

وی با تاکید براینکه کتاب‌های دینی ما با بحران فروش مواجه هستند، تصریح کرد: باید این مشکل به صورت ریشه‌ای و اساسی بررسی شود و در جایی که لازم است با حمایت و تسهیلات جبران مشکلات ناشران حوزه دین بشود.

احمدوند با اشاره به اینکه خرید کتب ناشران توسط وزارت ارشاد را نمی‌شود حمایت دانست تصریح کرد: این اقدام به نوعی تضییع بیت‌المال است، گاهی اوقات ارائه کاغذ نیز تضییع بیت‌المال است که باید نسبت به این برنامه‌ها تجدیدنظر شود.

وی افزود: تجربه نشان داده است که حمایت‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از ناشران نه تنها حمایت موثری نبوده است بلکه منجر به افزایش مخاطب نیز نمی‌شود که باید در راستای حمایت درست بازنگری‌هایی صورت بگیرد.

معاون فرهنگی وزیر ارشاد گفت: موضوع کاغذ از دغدغه‌های اصلی ناشران کل کشور به شمار می‌رود این در حالی است که قیمت کاغذ در بازار جهانی ۱۲۰۰ دلار است و سال گذشته ۹۰۰ دلار بوده است ولی کمبود کاغذ در بازار وجود ندارد و کاغذ تحریر بالای ۷۰۰ هزار تن وارد کشور شده است.

وی اضافه کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ذاتا مکلف به ورود به حوزه کاغذ نیست اما اگر وارد نشود برای ناشران مشکل پیش می‌آید.

احمدوند خاطرنشان کرد: اگر دولت همت کند ۲۰ تا ۳۰ هزار تن کاغذ برای نشر آموزش و پرورش و ۲۰ تا ۳۰ هزار تن کاغذ برای نشر کشور تامین می‌شود.

وی در پایان سخنانش خاطرنشان کرد: دبیرخانه نمایشگاه دین تشکیل و جزئیات آن در یک کمیته بررسی می‌شود تا کار اقتصادی خوبی برای ناشران این حوزه انجام شود.

منبع شفقنا
به خواندن ادامه دهید
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.