خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

دو نفر در ارتباط با تخریب قبرستان یهودیان در استانبول بازداشت شدند

در پی انتشار خبر تخریب قبرهای یهودیان در قبرستان «هاس‌کوی» استانبول، سلیمان سویلو، وزیر کشور ترکیه در حساب کاربری خود در توئیتر این اقدام را محکوم کرد.

به گزارش ردنا (ادیان‌نیوز)، دو نفر در ارتباط با هتک حرمت قبرستان یهودیان در استانبول ترکیه بازداشت شدند. حدود ۳۶ قبر گورستان «هاس‌کوی»، واقع در ناحیه «بی‌اوغلو» در حمله افراد ناشناس تخریب شده است.

جامعه یهودیان ترکیه با تأیید این خبر، اعلام کرد که تمام مدارک از جمله همه تصاویر ضیط شده برای مقام‌های مسئول ارسال شده است.

در پی انتشار خبر تخریب قبرهای یهودیان در قبرستان «هاس‌کوی»، سلیمان سویلو، وزیر کشور ترکیه در حساب کاربری خود در توئیتر این اقدام را محکوم کرد.

قبرستان یهودیان استانبول
بنیاد خاخام های ترکیه در واکنش به این تخریب ضمن انتشار عکس هایی از سنگ قبرهای شکسته و قبور آسیب دیده خواستار رسیدگی سریع به این موضوع شده استعکس یورونیوز

وزیر کشور ترکیه با اشاره به بازداشت دو نفر در ارتباط با تخریب قبرستان یهودیان در استانبول، گفت که تحقیقات در این خصوص ادامه دارد.

او همچنین نسبت به افرادی که با انجام اینگونه «اقدام‌های تحریک‌آمیز» سعی بر برهم زدن «اتحاد و همستگی» میان مردم را دارند، هشدار داد.

بر اساس قوانین ترکیه، تخریب‌کنندگان قبرهای یهودیان ممکن است به دلیل «هتک حرمت قبرستان» تا ‌۴ سال زندان محکوم شوند.

قبرستان هاس‌کوی بزرگ‌ترین قبرستان یهودیان در ترکیه است. براساس آخرین برآوردها جمعیت یهودی در ترکیه حدود ۱۵ هزار نفر است که اکثر آن‌ها در استانبول ساکن هستند.

روابط ترکیه و اسرائیل پس از یک دوره تنش رو به بهبودی است.

منبع Rfi
به خواندن ادامه دهید
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.