خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

اقدام مساجد انگلیس برای مقابله با گرمای بی‌سابقه

تمام مساجد کشور انگلیس در روزهای گرم تابستان درهای خود را به روی مردمی که به دنبال پناهگاهی برای فرار از گرما هستند، بازکرده‌اند.

به گزارش ردنا (ادیان نیوزمساجد سراسر انگلیس در روزهای گرم تابستان درهای خود را به روی مردمی که به دنبال پناهگاهی برای فرار از گرما هستند، بازکرده‌اند.

این اقدام مساجد هم باهدف کمک به مردم برای داشتن پناهگاهی امن در این روزهای بسیار گرم و هم برای آشنایی همه افراد دارای پیشینه‌های مختلف با مساجد و ارزش‌های مسلمانان است.

این در حالی است که اداره هواشناسی بریتانیا اولین هشدار گرمای شدید را صادر کرده است و مردم خود را برای گذراندن شرایط در این وضعیت آماده می‌کنند.

مردم همچنین می‌توانند از گرما در مسجد مکی در لانگسایت، منچستر استراحت کنند.

آن‌ها همچنین در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه، بین ساعت ۱۳ تا ۱۰ بعدازظهر، آب بطری رایگان را با مناطق مشخص‌شده برای زنان و مردان ارائه می‌دهند.

متولی مسجد «مکی» در «لانگسایت» منچستر دراین‌باره گفت: مسئولیت ما این است که از همسایگان خود مراقبت کنیم و هر کاری بتوانیم برای حمایت از دوستانمان فارغ از اینکه متعلق به چه دین و مذهبی هستند،انجام دهیم.

وی افزود: همه ما می‌خواهیم از زندگی خود در هر شرایط آب و هوایی لذت ببریم پس باید مطمئن شویو و این کار را با خیال راحت انجام دهیم.

متولی مسجد مکی از همه اعضای جامعه اسلامی خواست تا در این شرایط مراقب دوستان و خانواده‌های خود باشند.

این در حالی است که درنتیجه آسیب خط هوایی در «بری» واقع در منچستر بزرگ، خط تراموا به دلیل گرمابه حالت تعلیق درآمده است.

به مسافران ریلی توصیه می‌شود در طول‌موج گرما از قبل برنامه‌ریزی کنند، زیرا انتظار می‌رود این شرایط بر سفرها تأثیر بگذارد.

منبع شبستان
به خواندن ادامه دهید
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.