خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

نباید از هر اختلاف سلیقه‌ای، اختلافات مذهبی ایجاد کرد!

حجت الاسلام شهریاری:

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی معتقد است: ما مسلمانان نباید اجازه بدهیم تا اختلاف سلیقه‌ای بین ما دستاویزی برای دشمن در راستای ایجاد اختلاف باشد.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، حجت الاسلام والمسلمین حمید شهریاری دبیرکل مجمع در وبینار بین‌المللی مسئله غدیر از منظر مذاهب اسلامی به همت مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی و با حضور علمای شیعه و سنی برگزار شد، با اشاره به آیات قرآنی در دعوت به توجه بر اختلاف سلیقه‌ای که باعث وحدت و دوری از تفرقه می شود، اظهار داشت: اصل مسئله غدیر نزد شیعه و سنی ثابت شده است، واقعه‌ای است مورد اجماع و اصل وقوع حادثه مورد انکار نیست.

وی افزود: ما مسلمانان علاوه بر نقاط اشتراک باید در مورد مباحث اختلافی نیز با یکدیگر صحبت کنیم تا دستاویزی برای دشمنان اسلام نباشد.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی تصریح کرد: اخلاق اختلاف بسیار مهم است، ممکن است بین ما انسان‌ها اختلافات سلیقه‌ای و نه الزاما عقیده‌ای،تاریخی، مذهبی و… وجود داشته باشد. بنابراین باید بتوانیم به درستی و با جدال احسن اختلافات بین خود را ساماندهی کنیم تا دشمن نتواند در بین ما اختلاف ایجاد کند. لازم نیست هر اختلاف سلیقه‌ای را به سمت اختلافات مذهبی سوق دهیم و نباید بگذاریم بر سر امور سلیقه ای نزاع و درگیری ایجاد شود.

اختلاف سلیقه‌ای
عکس شفقنا

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با اشاره به روایت “مَنْ کُنْتُ مَوْلَاهُ فَهَذَا عَلِیٌّ مولاه…” گفت: ما شیعیان این روایت را حمل بر ولایت امر می‌کنیم و معتقد هستیم که ولایت ایشان از جانب خدا الهام و به پیامبر(ص) ابلاغ شده است. اما اهل سنت ولایت را در اینجا به معنای دوستی می‌گیرند.

وی در پایان تاکید کرد: ماهمه باهم برادریم و در کنار هم زندگی می‌کنیم و تعابیر مختلفی در مورد غدیر داریم که اینها مشکلی نیست و باید سعی کنیم موارد این چنینی موجبات وحدت و نه اختلاف بین ما را فراهم آورد.

منبع شفقنا
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.