خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

رپورتاژ آگهی| خرید قطعات الکترونیک

از حمل و نقل هوایی گرفته تا صنایع پزشکی و بهداشتی، قطعات الکترونیک کاربردهای گسترده‌ای در دنیای مدرن دارند.

به گزارش سرویس بازار ردنا (ادیان‌نیوز)، امروزه وسایل الکترونیکی به بخشی جدایی‌ناپذیر از زندگی ما تبدیل شده‌اند، این وسایل زندگی ما را راحت‌تر و آسان‌تر کرده‌اند. از حمل و نقل هوایی گرفته تا صنایع پزشکی و بهداشتی، قطعات الکترونیک کاربردهای گسترده‌ای در دنیای مدرن دارند.

قطعات الکتریکی وسایل اساسی یا یک سیستم الکترونیکی هستند که برای تأثیرگذاری بر الکترون‌ها یا میدان‌های مرتبط با آنها استفاده می‌شوند. به‌طور عمده قطعات الکترونیکی محصولات صنعتی هستند که به شکل منفرد در دسترس هستند. در واقع قطعات الکترونیکی عناصری از مدار هستند که به صورت مجزا در دسترس هستند و به عملکرد مدار کمک می‌کنند.

از قطعات الکترونیک برای ساخت مدار استفاده می‌شود و بدون آن‌ها مدار به هیچ عنوان به خوبی کار نخواهد کرد. قطعات الکترونیک از دو تعداد ترمینال تشکیل شده‌اند که به برد لحیم شده‌اند و از آن‌ها برای اتصال به مدار استفاده می‌شود. قطعات الکتریکی را می‌توان بر اساس اکتیو، پسیو و یا الکترومکانیکی بودن آن‌ها تقسیم‌بندی کرد. از برخی از قطعات الکتریکی می‌توان به دیودها، مقاومت‌ها، مدارهای مجتمع و غیره اشاره کرد. عملکرد اجزای الکترونیکی به نوع و نیاز مدار بستگی دارد. قطعات الکترونیکی پایه‌ای هستند که به صورت مجزا با دو یا چند لید اتصال یا پد فلزی بسته‌بندی شده‌اند.

قطعات الکترونیک
خرید و فروش انواع قطعات الکترونیکی جدیدafraelectronic

از قطعات الکترونیکی برای ایجاد یک مدار الکترونیکی با عملکرد خاص (به عنوان مثال تقویت کننده، گیرنده رادیویی، نوسانگر، بی سیم) استفاده می‌شوند. برخی از اجزای اصلی الکترونیکی عبارتند از: مقاومت، خازن، ترانزیستور، دیود، تقویت کننده عملیاتی، ارائه مقاومت، گیت منطقی و غیره.

قطعات الکتریکی اکتیو

از قطعات الکترونیک پسیو برای تولید انرژی الکتریکی به وسیله سیگنال‌های الکتریکی استفاده می‌شود. این قطعات فعال یا اکتیو محسوب می‌شوند و برای کار کردن نیاز به انرژی دارند. در واقع به قطعاتی که برای کار کردن به یک انرژی خارجی نیاز دارند اکتیو گفته می‌شود. یک قطعه الکتریکی اکتیو از طریق یک منبع الکتریکی هدایت می‌شود. این قطعه الکتریکی دارای انواع و کیفیت‌های متفاوتی هستند و شامل مدار IC مجتمع، ترانزیستور و اسیلاتور می‌باشند.

در واقع اجزای فعال می‌توانند سیگنال الکتریکی را تقویت کرده و توان تولید کنند. یک جزء فعال به عنوان یک مدار جریان متناوب در دستگاه‌ها عمل می‌کند. این قطعه به دستگاه کمک می‌کند تا برق و ولتاژ را افزایش دهد. همه اجزای فعال به منبعی از انرژی نیاز دارند که معمولاً از مدار DC استخراج می‌شود.

قطعات الکترونیک
خرید و فروش انواع قطعات الکترونیکی جدیدafraelectronic

قطعات الکتریکی پسیو

قطعات الکترونیک پسیو به هیچ منبع تغذیه ای نیاز ندارند و همینطور از انرژی مدار الکترونیکی استفاده نمی‌کنند. قطعات پسیو می‌توانند ولتاژ را افزایش داده و باعث افت انرژی شوند. به طور عمده قطعات الکترونیکی پسیو شامل دو ترمینال هستند و احتیاجی به دریافت نیروی خارجی ندارند و با دریافت هر گونه سیگنالی خروجی می‌دهند. قطعات الکترونیکی پسیو شامل خازن، ترانسفورماتور، مقاومت و سلف می‌باشند. قطعات غیر فعال نمی‌توانند انرژی خالص را به مدار وارد کنند آنها همچنین نمی‌توانند به منبع برق تکیه کنند.

قطعات الکترونیک
خرید قطعات الکترونیکی اکتیوafraelectronic

قطعات الکترومکانیکی

قطعات الکترومکانیکی قطعاتی هستند که عمل مکانیکی را به عمل الکتریکی یا عمل الکتریکی را به عمل مکانیکی تبدیل می‌کنند. در واقع قطعات الکترومکانیکی از سیگنال الکتریکی برای ایجاد نوعی تغییر مکانیکی مانند چرخش موتور استفاده می‌کند. قطعات الکترومکانیکی دارای دو بخش الکتریکی و مکانیکی هستند که با یکدیگر تعامل دارند. آنها برای تولید فرآیند‌های مکانیکی با استفاده از انرژی الکتریکی استفاده می‌شوند.

قطعات الکترونیک
خرید قطعات الکترونیک پسیوafraelectronic

قطعات الکترومکانیکی معمولی شامل سوئیچ‌ها و رله‌ها هستند که در کشتی‌سازی و ساخت هواپیما استفاده می‌شوند. با فعال کردن قطعه مکانیکی، یک مدار الکتریکی بسته یا قطع می‌شود. این قطعات معمولاً از جریان الکتریکی برای ایجاد میدان مغناطیسی استفاده می‌کنند که باعث ایجاد حرکت فیزیکی می شود. انواع رله و کلیدهای مختلف در این دسته نیز موجود می‌باشد دستگاه‌های الکترومکانیکی دارای فرآیند های الکتریکی و مکانیکی هستند.

خرید قطعات الکتریکی از الکترو ام‌کا

اگر به دنبال یک فروشگاه اینترنتی معتبر و آنلاین برای خرید قطعات الکترونیک هستید فروشگاه الکترو ام‌کا یکی از بهترین و مناسبت گزینه‌ها برای شما می‌باشد. فروشگاه الکترو ام‌کا مرکز پخش قطعات الکترونیک به صورت آنلاین با قیمت و کیفیتی عالی است و با توزیع قطعات الکترونیک، توزیع کانکتور، توزیع فیوز و مقاومت، الکترو ام‌کا یکی از بهترین فروشگاه‌های پخش قطعات الکترونیک در تهران و سراسر کشور می‌باشد.

افرا الکترونیک با دارا بودن طیف گسترده‌ای از محصولات مختلف و ارائه انواع قطعات الکترونیک ایرانی و خارجی یکی از برترین فروشگاه‌های فروش قطعات و لوازم الکترونیکی در کشور می‌باشد. محصولات موجود در الکترو ام کا از قیمت و کیفیت بسیار بالایی برخوردار هستند و افرادی زیادی در سراسر کشور محصولات الکترونیکی خود را به صورت مرتب از ما خریداری می‌کنند.

قطعات الکترونیک
فروش قطعات الکترونیک در تهرانafraelectronic

افرادی که ساکن تهران هستند با خرید بالای ۵۰۰ هزارتومان از ما محصولات آن‌ها به صورت رایگان ارسال می‌شود. محصولات ساکنین شهر‌های دیگر با خرید بالای یک میلیون تومان به صورت رایگان برای آن‌ها ارسال می‌شوند. الکترو ام‌کا با دارا بودن شرکایی همچون سیبا، امرون، هولی فیوز، بوسمن، آکس بوم، لیتل فیوز، JDT فیوز، ST و JWCO دارای تنوع محصولات بسیار زیادی می‌باشد و همینطور در تلاش است تا با قیمت بسیار پایینی اقدام به فروش قطعات الکترونیک خود کند.

شما می‌توانید به صورت آنلاین و بدون مراجعه به ما از طریق اینترنت محصولات الکترونیک خود را بدون هیچ مشکلی و با قیمت بسیار پایینی خریداری کنید. فروشگاه ما با بیش از ۱۰ سال سابقه در زمینه فروش انواع قطعات الکترونیک پیشگام در این زمینه است و همیشه در تلاش می‌کند تا بهترین کیفیت را به مشتریان خود ارائه دهد.

به خواندن ادامه دهید
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.