خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

ارائه صحیح و اصولی دین اسلام منجر به روشنفکری مردم می شود

به گزارش ادیان نیوز، ماموستا اقبال بهمنی شامگاه شنبه در دیدار اعضای بسیج اساتید دانشگاه های استان کردستان با نماینده ولی فقیه در استان گفت: تبیین و بیان حق و پیاده کردن آن در جامعه و خرافه زدایی از وظایف اصلی علما و دانشمندان است.
وی با اشاره به اینکه در برداشت های علمی همواره اختلافاتی بین اساتید ایجاد می شود، عنوان کرد: هنگام ایجاد اختلاف نظر به جای اهانت باید اقدام به برگزاری نشست ها و گفتمان هایی برای بیان اساسی مطالب کرد.
وی بیان کرد: خوشبختانه هم اکنون آزاد اندیشی در دانشگاه ها و حوزه ها وجود دارد و این مهم در کردستان نیاز است که بیشتر مورد توجه قرار گیرد.
این استاد حوزه علمیه در کردستان اظهارداشت: زبان و مذهب هر منطقه ای باید در دانشگاه ها مورد توجه، بحث و تدریس قرار داده شود.
بهمنی ادامه داد: پیشنهاد می کنم برای ایجاد وحدت بیشتر میان دانشگاه و حوزه از اساتید حوزه ها دعوت به تدریس در دانشگاه ها و هم چنین بالعکس آن شود.
وی از دیگر وظایف علما و اندیشمندان را ایجاد بستر وحدت در جامعه خواند و گفت: قرآن کریم خط و مسیر کلی اتحاد را برای ما مسلمان ها ایجاد و بر دوری از تفرقه هم تاکید کرده است.
وی گفت: یکی از نعمت های الهی که به کشور ما عطا شده وجود وحدت بین مذاهب و اقوام مختلف است و باید برای این نعمت ارزش قائل شویم و اجازه ایجاد شکاف در آن را به دشمنان میهنمان ندهیم.
امام جمعه شهر موچش با بیان اینکه دین و آیین خداوند متعال باید محور وحدت باشد، ادامه داد: درصورتیکه آیین و دین الهی صحیح و اصولی به مردم ارائه شود روشنفکری مردم را به دنبال دارد.
منبع: مهر
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.