خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

‌‌ مجالس حسینی زمینه‌ساز ظهور امام عصر(عج) باشد/ولایت؛ سخت‌ترین آزمون برای پیروان مکتب آل الله

استاد حوزه و دانشگاه:

استاد حوزه و دانشگاه گفت: مجالس عزای حسینی باید زمینه‌ساز ظهور و سربازی امام عصر(عج) باشد که مبنای آن بر پایه ظلم‌ستیزی و عدالت‌خواهی استوار است.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، حجت الاسلام جواد خانی در مراسم سوگواری سالار شهیدان که در خانه تاریخی آل یاسین برگزار شد، گفت: امام حسین(ع) با قیام خود اتمام حجتی به طول تاریخ انجام داد و آن این است که اگر در زمان و محل مناسب به یاری امام زمان خویش نیایید، بزرگ‌ترین مصیبت‌ها شکل  می‌گیرد.

این استاد حوزه و دانشگاه افزود: بر این اساس، مجالس عزای حسینی باید زمینه‌ساز ظهور و سربازی امام عصر(عج) باشد که مبنای آن بر پایه ظلم‌ستیزی و عدالت‌خواهی استوار است.

حجت الاسلام خانی، نبود یار کافی برای امام را دارای سه اثر در طول حیات معصومین(علیهم السلام) دانست و افزود: ائمه اطهار به واسطه همین عدم بصیرت مردم دوران دچار «مظلومیت»، «شهادت» و در نهایت «غیبت » شده‌اند.

این کارشناس مذهبی زندگی و مرگ بر اساس حیات و ممات اهل بیت(ع)، ذوب شدن در وجود مقدس امام، غمخواری برای ایشان را جزو ویژگی‌ها و الزامات سربازی در مسیر یاری امام زمان(عج) دانست که در زیارت عاشورا عینا منعکس شده است.

حجت الاسلام خانی، سخت‌ترین آزمون برای پیروان مکتب آل الله را ولایت ذکر و تصریح کرد: اگر از این امتحان سربلند بیرون آمده می‌توانیم به سعادت رسیده و توفیق یاری امام زمان خویش را پیدا کنیم.

منبع شبستان
به خواندن ادامه دهید
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.