خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

دولت بنگلادش به ۱۳۰ هزار دانش‌آموز روهینگیایی اجازه تحصیل داد

دولت بنگلادش به سازمان ملل اجازه داد برنامه تحصیلی کودکان مسلمان و آواره را تدوین کند.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، برای نزدیک به نیم دهه، تعداد زیادی از کودکان پناهنده در اردوگاه‌های محقر «کاکس بازار» در بنگلادش تحصیلات کمی دریافت کردند یا اصلاً تحصیلی نداشتند چون دولت داکا می‌ترسید که آموزش و پرورش نشان‌دهنده پذیرش آوارگان روهینگیایی باشد و آنها به این زودی‌ها به خانه‌های خود نروند.

بااین حال، مقامات بنگلادش سرانجام به یونیسف اجازه دادند تا برنامه مدارس خود را برای تحت پوشش قرار دادن ۱۳۰ هزار کودک روهینگیا و در نهایت همه کسانی که در اردوگاه‌‎ها هستند، افزایش دهد.

اما بنگلادش که قصد دارد به هر قیمتی شده آوارگان روهینگیا را روزی به میانمار بازگرداند، همه برنامه درسی را به زبان برمه‌ای تدوین کرده و مطابق آنچه در میانمار بود، دانش آموزان مسلمان باید ابتدای کلاس‌ها سرود کشورشان را بخوانند و به زبان برمه‌ای و با برنامه درسی کشورشان آموزش ببینند. این درحالی است که هم حکومت دمکراتیک و سرنگون شده میانمار و هم دولت کودتای فعلی، اصولاً آوارگان روهینگیا را بنگالی دانسته و به هیچ عنوان حاضر به پذیرش آنها نیست.

گفتنی است ۵ سال پیش در چنین روزهایی، عملیات نظامی ارتش میانمار و بوداییان افراطی در استان راخین شروع شد که به آزار، شکنجه، هتک حرمت، قتل و آوارگانی صدها هزار مسلمان روهینگیایی منجر شد. هم‌اکنون ۸۰۰ هزار نفر آواره مسلمان در اردوگاه‌های بنگلادش درحال گذران زندگی هستند.

منبع شفقنا
به خواندن ادامه دهید
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.