خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

بین مسیحیان و مسلمانان صربستان دشمنی وجود ندارد

مفتی اعظم صربستان:

مفتی اعظم اداره معنوی مسلمانان صربستان تأکید کرد که هیچ گونه سوء تفاهم، دشمنی و عداوتی بین فرقه‌های مختلف در این کشور وجود ندارد.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، مصطفی یوسف اسپاهیچ، مفتی اعظم اداره معنوی مسلمانان صربستان، در جریان کنفرانسی بین‌المللی گفت: در صربستان هیچ تقابلی بین مؤمنان وجود ندارد و هیچ دشمنی بین مسلمین و ارتدوکس‌ها وجود ندارد. ما کشوری چند فرقه‌ای هستیم که در آن افرادی از تابعیت‌های مختلف زندگی می کنند. ما به احساسات دینی شهروندان خود احترام گذاشته و به آن اهمیت می‌دهیم.

وی با بیان اینکه برخلاف ادعاهای مطرح شده تقابلی بین ادیان مختلف در صربستان وجود ندارد، افزود: اصلاً اینطور نیست، من نماینده و رئیس جامعه مسلمانان صربستان به همراه یک شخصیت مذهبی ارتدکس عضو مجلس عمومی هستیم و هر هفته در تلویزیون به ما فرصت داده می‌شود تا برنامه‌هایی درباره موضوعات اسلامی داشته باشیم. پروژه‌های دیگری از جمله انجمن‌های گفتگوی بین ادیان وجود دارد و برای همه شهروندان صربستان مهم است که صلح و رفاه سرزمین مادری خود را حفظ کنند.

مسلمانان و مسیحیان صربستان
تقابلی بین <a data ail=131191 target= blank href=httpsadyannewscomtagD8A7D8AFDB8CD8A7D986 title=ادیان>ادیان<a> توحیدی در صربستان وجود ندارد عکس ایکنا

همایش علمی «گفت‌و‌گوی بین ادیان به عنوان مبنایی برای صلح در بالکان» در روزهای ۲۹ تا ۳۰ اوت در شهر ولادیکاوکاز در جنوب روسیه و زیر نظر شورای معنوی منطقه‌ای مسلمانان برگزار شد.

در این کنفرانس نمایندگانی از ادارات معنوی مسلمانان روسیه، کلیسای ارتدکس روسیه، سازمان‌های یهودی و بودایی روسیه و همچنین شخصیت‌های مذهبی از صربستان، عربستان سعودی، امارات و سایر کشورها حضور داشتند.

منبع ایکنا
به خواندن ادامه دهید
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.