خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

فراخوان شورای علمای فلسطین برای حمایت از مسجدالاقصی

شورای علمای فلسطین خواستار اقدام همه‌جانبه همه مسلمانان اعم از مرد، زن و کودک در حمایت از مسجد مبارک الاقصی شد.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، شورای علمای فلسطین با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: حکم محو مسجدالاقصی از سوی اشغالگران صادر شده و خواستار حمایت همه‌جانبه دولتمردان، شهروندان، ثروتمندان، فقرا، روزنامه‌نگاران و معلمان است.

در ادامه این بیانیه تصریح شده است: مسجدالاقصی نیازمند کمک و یاری است چرا که اشغالگران در پی تخریب دیوارهایی هستند که خلفای راشدین و سایر حاکمان اسلامی بنا کرده‌اند.

شورای علمای فلسطین افزود: ای امت قرآن و حضرت محمد(ص) باید با هر چه در توان دارید، از مسجدالاقصی و مقدسات آن دفاع کنید، خالصانه در راه خدا اقدام و در راه ایمان خود از این مسجد دفاع کنید.

در ادامه بیانیه تأکید شده است: مسجدالاقصی در کتاب خدا و باور مسلمانان، مقدس و استوار خواهد ماند و حضرت مسیح(ع) و سایر مؤمنان در آخرالزمان با او به این مسجد خواهند آمد.

شورای علمای فلسطین در پایان به حدیثی از پیامبر(ص) اشاره کرده است که هجرت به این مسجد را هجرت پس از هجرت توصیف کرده و از این‌ رو قدس در تاریخ اسلامی شاهد مهاجرت مسلمانان از شرق و غرب عالم از مراکش گرفته تا اندونزی بوده است.

مسجدالاقصی در ماه‌های اخیر شاهد یورش‌های گسترده و پیاپی از جانب شهرک‌نشینان افراطی بوده است. در آخرین اقدام تحریک‌آمیز، اشغالگران در صحن این مسجد مبارک اقدام به نواختن بوق کردند. این مراسم یکی از آیین‌های یهودی در برگزاری جشن‌هاست. الازهر و دیگر مراکز اسلامی این اقدام اشغالگران را به شدت محکوم کردند.

منبع ایکنا
به خواندن ادامه دهید
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.