خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

رونمایی از کتب صوتی حضرت آیت الله جوادی آملی/ ارایه جلد پایانی «تفسیر تسنیم» در سال آینده

نشست خبری تولیدات فرهنگی رسانه ای سال ۱۴۰۰ با حضور ریاست بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء و جمعی از اصحاب رسانه برگزار شد. در این مراسم از کتاب های صوتی حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی رونمایی شد.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، حجت الاسلام و المسلمین مرتضی جوادی آملی در این نشست خبری بیان داشت: تمام فعالیت های بنیاد علوم وحیانی اسراء صبغه تحقیقاتی دارد لذا فعالیت های رسانه ای این بنیاد باید مبتنی بر تحقیق باشد.

وی با بیان اینکه تحقیق به معنای به حق رسیدن است ابراز داشت: برای رسیدن به حق در امور غیر مادی باید از عقل و نقل و شهود استفاده کرد و این سه هماهنگی کاملی با هم دارند.

آقای جوادی آملی افزود: امور دینی حتی اشک بر امام حسین علیه السلام اگر از درگاه تحقیق عبور نکند می تواند جامعه را به عوام زدگی مبتلا کند. عاطفه یکی از بهترین جلوه های انسانی است اما اگر پشتوانه عقلی و دینی نداشته باشد به مردم آسیب می زند.

وی با اشاره به مراحل تکمیل تفسیر تسنیم اظهار داشت: جلد ۷۷ تفسیر تسنیم اکنون آماده است و جلد پایانی آن سال ۱۴۰۲ ارائه خواهد شد. به همین مناسبت این بنیاد در پی برگزاری جشن اختتام این تفسیر به صورت بین المللی و با حضور شخصیت های برجسته جهان اسلام است.

وی ادامه داد: محصولات بنیاد اسراء و آثار آیت الله جوادی آملی وابسته به شخص نیست بلکه ارمغان نظام اسلامی و حوزه علمیه به جامعه است.

در پایان مراسم رونمایی از کتب صوتی حضرت آیت الله جوادی آملی برگزار گردید و کتاب صوتی کربلا در دسترس علاقه مندان به آثار معظم له قرار گرفت.

برگزاری ۱۶۶ نشست فرهنگی در شهرهای مختلف

دکتر خراسانی معاون فرهنگ و دین بنیاد اسراء در این برنامه گفت: این نشست با هدف رونمایی از ۷ کتاب صوتی از آثار آیت الله العظمی جوادی آملی با عنوان «کوثر کربلا»، «زن در آیینه جمال و جلال»، «انتظار بشر از دین»، «فلسفه حقوق بشر»، «فلسفه الهی از منظر امام رضا علیه السلام»، «حیات عارفانه امام علی علیه السلام»، «حکمت عبادات» و یک کتاب گویا با بیان معظم له با عنوان «احیای تفکر دینی» برگزار شده است. علت انتخاب این کتابها برای تولید کتابهای صوتی این بود که محتوایشان مرتبط با مسائل روز است.

وی افزود: در سال گذشته این بنیاد ۱۶۶ نشست فرهنگی در شهرهای مختلف برگزار کرد که اغلب در زمینه مسائل روز جامعه بود.

آقای خراسانی ادامه داد: تا کنون هشت دوره آشنایی با سیر مطالعاتی آثار آیت الله العظمی جوادی آملی و چهارده دوره مسابقه کتابخوانی برگزار شده است.

تولید کتاب گویای احیای تفکر دینی

در بخش دیگر این برنامه مهندس کوچکیان معاون رسانه بنیاد اسراء گفت: علاوه بر این کتابهای صوتی یک کتاب گویا تحت عنوان احیای تفکر دینی تولید شده که معادل متنی ندارد و سخنرانی های آیت الله العظمی جوادی آملی در این موضوع است.

وی افزود: تولید کتابهای صوتی با شتاب زیادی در جهان در حال انجام است زیرا این نوع کتاب دارای مزایای زیادی از قبیل قابل استفاده بودن برای روشندلان، خوانش صحیح و دقیق و دلنشین، امکان گوش دادن به آن حتی هنگام مشغولیت به کارهای مختلف و… دارند.

مهندس احمدی معاون فناوری اطلاعات بنیاد اسراء در این نشست گفت: فعالیت این معاونت در سال جاری عمدتا متمرکز بر هوش مصنوعی است. این پروژه با هدف پاسخگویی خودکار به سوالات مخاطبان در زمینه های شرعی و علمی است.

وی افزود: تا دو ماه آینده پرتال جدید بنیاد اسراء رونمایی خواهد شد.

وی ادامه داد: از آنجایی که سبک زندگی امروز مردم با تکنولوژی گره خورده این بنیاد نیز در تلاش است که همگام با تکنولوژی های روز دنیا پیش برود.

در پایان مراسم رونمایی از کتب صوتی آیت الله العظمی جوادی آملی برگزار گردید و کتاب صوتی کربلا در دسترس علاقه مندان به آثار ایشان قرار گرفت.

منبع شفقنا
به خواندن ادامه دهید
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.