خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

عکس/ فرهنگ سازی اقامه نماز جماعت در برنامه زنده

به گزارش ادیان نیوز، سالهاست که شبکه های تلوزیونی بعد از پخش اذان فیلمی از اقامه نماز را پخش کرده تا گامی در مسیر ترویج فرهنگ نماز بردارد. برخی از منتقدین پیش از این خواستار نوآوری در این بخش از برنامه های تلویزیونی بوده و برنامه ریزی های جدی برای این بخش از برنامه ها را به مسئولین پیشنهاد داده بودند. اما امروز ببیندگان برنامه مناظره شاهد یک نوآوری بودند. پس از پخش زنده اذان مغرب، شرکت کنندگان برنامه مناظره نماز مغرب را به جماعت برگزار کردند.
نمازی که صحنه ای جالب از حضور سلیقه های مختلف سیاسی و اقتصادی در صفوف نماز را به تصویر کشید.


تهیه کننده برنامه مناظره در رابطه با نحوه اجرای این برنامه می گوید: «برنامه ریزی های زیادی انجام دادیم تا بتوانیم این برنامه را به خوبی اجرا کنیم. نحوه قرائت موذن برای پخش در برنامه زنده مساله مهمی بود و ضمن اینکه با توجه به مشکل نور و زنده بودن برنامه، مجبور بودیم این بخش از برنامه را صرفا ظرف چند دقیقه آماده کنیم»

وی به دغدغه فرهنگ سازی در اجرای این نوآوری اشاره کرده و می گوید: «برای ما مهم بود که نشان دهیم افرادی که در خلال بحث و مناظره با یکدیگر دعوا می کنند، در زمان اقامه نماز چگونه در کنار هم و در یک صف نماز را به جماعت برگزار می کنند.» 
منبع:  مجله مهر
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.