خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

اولین دعوت به گفتگوی ادیان را قرآن داشته است

سید ابوالحسن نواب:

رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب در گفتاری با عنوان اسلام ناب و تشیع اعتدالی به طرح موضوع گفتگوی ادیان و تاکید قرآن بر آن اتحاد میان ادیان پرداخت.

به گزارش ردنا (ادیان‌نیوز)، سید ابوالحسن نواب معتقد است؛ با فهم قرآن در آیه «تَعَالَوْاْ إِلَی کلَمَهٍ سَوَاء بَینَنَا وَبَینَکمْ» اولین دعوت به گفتگوی ادیان را قرآن داشته است.

رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب می‌نویسد: در ابتدای سوره بقره می‌فرماید «وَ الَّذینَ یؤْمِنُونَ بِما أُنْزِلَ إِلَیکَ وَ ما أُنْزِلَ مِنْ قَبْلِکَ وَ بِالْآخِرَهِ هُمْیوقِنُونَ» و بسیاری از آیات دیگر، حدود ششصد آیه درباره یهود در قرآن وجود دارد. آیا ما نباید مسئله‌ای که در قرآن به این شکل به آن اشاره شده است را بشناسیم.

اگر وادادگی دینی باشد، اول باید به قرآن اشکال کرد لذا سخن برخی درباره کم‌توجهی به این جریان یعنی دوری از دین و مکتب اهل‌بیت علیهم‌السلام است.

دعوت به گفتگوی ادیان
عکس نوشته از گفتار <a data ail=132180 target= self href=httpsadyannewscomauthorabolhasannavab >سید ابوالحسن نواب<a> در خصوص دعوت قرآن به گفتگوی ادیان
به خواندن ادامه دهید
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.