خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

پیغام تهدیدآمیز جنبش حماس به اسرائیل درباره مسجدالاقصی

جنبش حماس در پیام‌های هشدارآمیزی برای اشغالگران اسرائیل در مورد جایگاه و حرمت مسجدالاقصی خط و نشان کشیده است.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، جنبش حماس در خصوص آزادی یهودیان افراطی برای حمله به مسجدالاقصی و نقض حرمت مقدسات اسلامی هشدار داده و تاکید کرده این جنبش همچنان به معادله قدس و غزه پایبند است.

در همین راستا، بنی گانتس، وزیر جنگ اسرائیل به درخواست دولت آمریکا مذاکرات در خصوص طرح شهرک‌سازی در منطقه «E۱» را به تاخیر انداخت. این یکی از بزرگترین پروژه‌های شهرک‌سازی به شمار می‌رود که در سال ۱۹۹۹ تصویب شده و وسعت آن حدود ۱۲ هزار دونم است.

به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، هدف از اجرای این پروژه متصل کردن قدس به تعدادی از شهرک‌های اسرائیلی از طریق مصادره اراضی فلسطینی و ساخت شهرک‌های جدید در منطقه واقع شده میان قدس شرقی و شهرک معالیه ادومیم است.

اجرای این طرح می‌تواند به افزایش انزوای قدس شرقی و جدایی آن از سایر مناطق کرانه باختری منتهی شده و زنجیره به هم پیوسته‌ای از شهرک‌های غیر قانونی امتداد یافته از قدس شرقی تا مرزهای اردن را به وجود آورد. چنین طرحی اتصال جغرافیایی میان شمال و جنوب کرانه باختری را قطع کرده و در نتیجه امکان تشکیل کشور فلسطین را به امری محال تبدیل خواهد کرد.

منبع ایسنا
به خواندن ادامه دهید
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.