به گزارش ادیان نیوز، آیت‌الله کاظم صدیقی در مراسم اولین سالگرد درگذشت مرحوم علی‌اکبر پرورش که در مسجد پیامبر اعظم (ص) شهرک شهید محلاتی برگزار شد، در سخنانی گفت: ما عرصه رزم، جهاد و نمازشب‌خوان‌ها را دوست داریم. ما والیان و نگهبانان پرچم ولایت ائمه اطهار که ولایت فقیه استمرار آن ولایت است را دوست […]

به گزارش ادیان نیوز، آیت‌الله کاظم صدیقی در مراسم اولین سالگرد درگذشت مرحوم علی‌اکبر پرورش که در مسجد پیامبر اعظم (ص) شهرک شهید محلاتی برگزار شد، در سخنانی گفت: ما عرصه رزم، جهاد و نمازشب‌خوان‌ها را دوست داریم. ما والیان و نگهبانان پرچم ولایت ائمه اطهار که ولایت فقیه استمرار آن ولایت است را دوست می‌داریم. 
وی افزود: ما مروجین شریعت و اهل بیت و دوستداران واقعی حق و حقیقت و بندگان خدا را دوست داریم. این توفیق الهی است که انسان خوبی‌ها و خوبان الهی را دوست داشته باشند.
آیت‌الله صدیقی  در ادامه به گوشه‌ای از سخنان سرلشکر صفوی اشاره کرد و افزود: الحق سرلشکر صفوی و دوست خوب بنده مطالبی در مورد مرحوم پرورش گفتند که برای بنده تازگی داشت و الحق نیز آموزنده بود. 
وی در ادامه تقوا را یکی از امتیازات بندگان خاص خدا دانست که در قرآن نیز به آن سفارش شده است و گفت: یکی از امتیازاتی که در اسلام همواره در بین بندگان تاکید شده، تقوا است. قرآن، ارزش‌گذاری‌ها و امتیاز بین بندگان را تقوا می‌داند. خداوند در قرآن می‌فرماید که گرامی‌ترین و با ارزش‌ترین شما نزد خدای متعال کسی است که با تقوا‌تر باشد.
آیت‌الله صدیقی در همین زمینه ادامه داد: کسانی که بیلان می‌دهند و خوب حرف می‌زنند و نام و نشان دارند نزد خدا گرامی نیستند بلکه کسانی که با تقواترند نزد خدا گرامی‌ترند. 
وی با بیان اینکه رکن تقوا اتصال به عالم غیب است، گفت: انسان‌هایی که عالم غیب را باور کرده و به پیامبر و ائمه اطهار ایمان و یقین داشته باشند و اقامه نماز و زکات بکنند در رسیدن به یقین در اولویت‌اند یعنی اینها در اثر بندگی خداوند به انسان داده می‌شود. خداوند ماموریت‌هایی را برای بندگی کردن بندگان بیان می‌کند.
آیت‌الله صدیقی اضافه کرد: شیطان خیلی در نزد خداوند نماز می‌خواند اما مستحق لعنت ابدی خداوند شده است. بندگی منهای پذیرش ولایت و حاکمیت خدا که در انقیاد در برابر پرچمدار دین بر روی زمین است، مورد قبول نیست. 
وی در ادامه با بیان اینکه هر قدر انسان‌ها ولایت فقیه را نپذیرند نشان دهنده این است که پشت به قبله کرده‌اند، تصریح کرد: این انسان‌ها هرچقدر نماز بخوانند نمازشان قبول نیست، زیرا به ولایت فقیه پشت کرده‌اند. 
آیت‌الله صدیقی در همین زمینه ادامه داد: پذیرش ولایت جانشینی خداوند و ائمه یک قبله است که این قبله مخصوص نماز نیست. زندگی، خدمت، جهاد و سیاست مسلمان و هر کار خیری که می‌کند باید جهت داشته باشد و این جهت نیز باید در راستای رضای خداوند قرار گیرد. 
وی ادامه داد: اگر حرکت انسان به سوی ولایت نباشد، پشت به قبله است. اگر کسی عمر نوح داشته باشد و در بهترین بقاع عالم هم مشغول به عبادت شود اما در مقابله با دشمنان دین اقدام نکند و ولایت نداشته باشد خداوند این عبادت او را به اندازه پر مگسی قبول ندارد. 
آیت‌الله صدیقی با تاکید بر اینکه اسلام دین اجتماع است، گفت: کسانی که ادعای مقدس دارند اما به سیاست کاری ندارند یعنی اینکه می‌گویند ما به نقشه‌های اسرائیل برای غارت مال، عزت، شرف و ناموس مسلمانان کاری نداریم و سیاسی نیستیم؛ اینها خلاف قرآن، عمل پیامبر و ائمه اطهار هستند. 
وی در ادامه اظهار داشت: شیطنت شیطان در جایی رو شد و مستحق لعن خدا قرار گرفت که در برابر قبله توحیدی حاضر نشد و سر تعظیم فرود نیاورد و نتوانست به زندگی خودش در این راستا جهت دهد. 
آیت‌الله صدیقی در ادامه با بیان اینکه عبودیتی مورد قبول حاکمیت است که انسان‌ها در آن خود را بزرگ ندیده و سر تعظیم فرودآورند، گفت: آدم‌های گنده قانون را نمی‌پذیرند و در حاکمیت نمی‌گنجد. آنها تبختر و خودبزرگ‌بینی دارند و به خودشان حق می‌دهند که هر جا صلاح دانستند خلاف قانون عمل کرده و از ولایت نیز تبعیت نکنند؛ این حرکت در هر جایگاهی باشد و هر کس بگوید که من بهترم، حرکت شیطانی است. 
وی در همین زمینه اضافه کرد: کسی که این عارضه و مرض دارد، در مسیر حق و بندگی نیست. بندگی انقیاد و خود ندیدن و برای رشد و توسعه دین و رفتار دیگران از شهرت و از خودگذشتن است. اگر همه ما اینها را رعایت کنیم مطمئنا موفق می‌شویم. 
آیت‌الله صدیقی در ادامه به بخشی از سخنان آیت‌الله بهجت اشاره کرد و گفت: مرحوم آیت‌الله بهجت می‌فرماید که امام خمینی (ره) در زمان احتضار شاد بود و دلیل آن هم این است که در طول عمر پربرکت‌شان کار و عملی خلاف رضای خدا انجام نداده است. 
وی ادامه داد: امام خمینی (ره) بنده صالح خدا و کسی بود که برای غیر خدا حساب باز نکرده بود بلکه با باورش می‌گفت که بر دست و بازوی رزمندگان بوسه می‌زند. 
آیت‌الله صدیقی با بیان اینکه رزمندگی باغی از درهای بهشت است که خداوند سعادت آن را به همه بندگانش نمی‌دهد، گفت: کسی که مومن باشد و در زمینه ایمان نهال علم را غرص کند و این نهال به بار بنشیند خداوند به او رحمت می‌دهد.
وی اضافه کرد: عالمی که در فتنه‌ها ایمانش به باد می‌رود حبابی است که مردم فکر می‌کردند که خیلی بالاست اما در حقیقت نوک سوزنی است و در امتحانات مشخص می‌شود که ایمانی ندارد و در فتنه‌ها دیانتش را به باد می‌دهد. کسی که مومن و عالم است، خداوند او را بالا می‌برد. 
آیت‌الله صدیقی در ادامه تاکید کرد: علم توام با ایمان موجب می‌شود که خداوند به آیت‌الله بهجت درجات رحمت را عنایت بفرماید. 
وی تصریح کرد: خداوند می‌فرماید کسی که جهاد کرده و پاک چشم، پاک دست و پاکدامن باشد اما شیدای علی و اولیای او نباشد و ناقه محبتش در مقابل امام حسین (ع) زانو نزده باشد، در برابر همه فداکاری‌هایی که پیغمبر برای نجات بشر از همه چیزش گذشته است، کوتاهی کرده است.
آیت‌الله صدیقی با تاکید بر اینکه مرحوم پرورش عاشقی پاکباخته و دلباخته امام زمان (عج) بود، گفت: سوالی که در اینجا مطرح است این است که چرا مرحوم پرورش با این سوابقی که داشت، همواره در دیدارها و ملاقات‌ها دست حضرت آقا را می‌بوسید اما هر رئیس‌جمهوری دست ایشان را نمی‌بوسد. این محبتی است که انسان را برای محبوب آب می‌کند. کسی که خدا را دوست دارد و پیغمبر خدا و محبوب خدا را دوست دارد دوستدار رزمندگان خدا نیز است و خدا او را نزد بندگانش محبوب می‌کند.
وی در ادامه اظهار داشت: سیدحسن نصرالله یک قهرمان بی‌بدیل است و در نوع خودش یک قهرمان کم‌سابقه در دنیای عرب است. او با این همه ایستادگی در مقابل اسرائیل و با همه اهداف بلندی که دارد، در یک طرف و بوسیدن دست رهبر معظم انقلاب نیز در طرف دیگر است. این نشانه این است که او حرکت و منش ائمه و پیامبر را می‌داند.
آیت‌الله صدیقی در ادامه در مورد شخصیت و منش مرحوم پرورش گفت: این مظلومیتی که سرلشکر صفوی گفتند به خوبی در رفتار و منش مرحوم پرورش به وجود می‌آورد. 
وی با بیان اینکه جز محبت چیزی انسان را نمی‌سازد، تصریح کرد: انسان باید با سوختن برای حضرت زهرا (س) ساخته شود. محبت آدم را به کلی ذوب در محبوب می‌کند لذا به هر نوع تواضع در برابر محبوب تن می‌دهد. 
آیت‌الله صدیقی در ادامه اظهار داشت: بنده خبر نداشتم که مرحوم پرورش 30 دوره تفسیر دیده است، سپس آیت‌الله خوشوقت به ایشان می‌گوید شما از چه کسی برای طی طریقت استفاده کردید که ایشان گفته است در بیت علامه طباطبایی خانه گزیده است که این نشان می‌دهد استاد پرورش حتی لباس هم نداشت. 
وی در ادامه افزود: ذوق با نیت پاک است نه با جامه پاک. در زمانی که انجمن حجتیه تنها تشکل مذهبی زمان شاه بود و ایشان مدتی قبل از انقلاب با آنها همراه بود اما وقتی مرامنامه این تشکل را می‌بیند از این تشکیلات بیرون می‌آید به طوری که آیت‌الله شهید دکتر بهشتی وقتی دلایل مرحوم پرورش را می‌بیند آن را موجه می‌داند.
آیت‌الله صدیقی در ادامه تصریح کرد: تشکل حجتیه و امثال آن هیچ کاری با صهیونیست و آمریکا نداشت و حتی با وهابیت و بدحجابی هم کاری نداشت چون اینها به ظن خودشان می‌گفتند این مسائل سیاسی است ولی سوالی که مطرح می‌شود این است که اگر این موضوعات سیاسی است چرا به مقابله با ولایت فقیه پرداختند مگر مقابله با ولایت فقیه سیاسی نیست؟
وی در ادامه با تاکید بر اینکه مرحوم پرورش در دوران مقابله با باند مخوف مهدی هاشمی در اصفهان نیز مظلوم واقع شده است، گفت: مظلومیت وی تا حدی است که در مواجهه با بنی‌صدر نیز مظلوم بوده است. 
آیت‌الله صدیقی در ادامه اظهار داشت: در همان جبهه‌ای که آقای پرورش را راه ندادند در جبهه دیگر به مداح گفتند آقای پرورش قرار است دعای کمیل بخواند و ایشان دعای کمیل را خواندند به طوری که موقع بازگشت از مداح تشکر کردند.
وی با تاکید بر اینکه مقام معظم رهبری گوهرشناس هستند، گفت: از تعابیری مانند لهجه صادق، با اخلاص برای مرحوم پرورش استفاده کرده‌اند که ویژگی‌های متمایز مرحوم پرورش بود.
آیت‌الله صدیقی در پایان خاطرنشان کرد: مرحوم پرورش اهل محبت و دلسوز و یک اسلام‌شناس واقعی بود. این افراد پس از مرگ‌شان، به تعبیر آیت‌الله جوادی آملی ممات و حیات‌شان یکی است. مرحوم پرورش به حضرت صاحب‌الزمان (عج) علاقه خاصی داشت. 
منبع: فرقه نیوز