خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

مکتب اسلام و تروریسم جمع شدنی نیستند

شیخ الازهر تأکيد کرد:

احمد الطیب، شیخ الازهر در سخنرانی برای مسلمانان قزاقستان تأکید کرد که اسلام و تروریسم دو امر مخالف بوده و با هم جمع‌شدنی نیستند.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، احمد الطیب، شیخ‌ الازهر و رئیس مجلس حکماء ‌المسلمین، پس از یک دیدار رسمی پنج روزه و شرکت در هفتمین همایش بزرگان دین و اجلاس بین ادیان، با اشاره به مسئله اسلام و تروریسم نماز جمعه را در مسجد جامع قزاقستان اقامه کرد.

این نماز با حضور نورسلطان نظر‌بایف، رئیس جمهور سابق این کشور، تعدادی از رهبران مذهبی و جمعیت زیادی از نمازگزاران برگزار شد.

احمد الطیب در جمع هزاران نمازگزار سخنرانی کرده و ضمن ابراز خوشحالی از سفر به قزاقستان و قدردانی از استقبال گرم و مهمان نوازی رئیس جمهور و مردم این کشور، از گفت‌وگو با مردم و افتخار فراگیری میراث اولین علمای مسلمان قزاقستان از جمله ابونصر فارابی، فیلسوف بزرگ و ظاهر بیبرس که مسمانان مشرق و مغرب زمین او را به عنوان رهبری بی‌باک می‌شناسند، ابراز افتخار کرد.

شیخ الازهر در سخنان خود خطاب به نمازگزاران به ویژه جوانان بیان کرد که برای احیای این میراث بعد از خدا وجود آن‌ها مایه امیدواری است و نشر مجدد آن با تحکیم اخوت اسلامی بین آن‌ها سایر بندگان خدا امکان پذیر است.

احمد الطیب تصریح کرد: همه مردم در داشتن یک پدر و یک مادر برابرند و آیه قرآنی «و جعلناکم شعوبا و قبائل لتعارفوا» بیانگر این است که جایی برای دعوت به برخورد تمدن‌ها، پایان تاریخ و برتری نژادی بر نژاد دیگر وجود ندارد.

وی تأکید کرد: همه این ادعاها و نظریه‌ها بر خلاف اراده خداوند بوده و سقوط آن‌ها ناگزیر است و تنها صلح عادلانه‌ای باقی خواهد ماند که خداوند خواسته نشانی برای روابط بین‌المللی بین ملت‌ها باشد.

شیخ الازهر گفت: آنچه در بین جوانان تبلیغ می‌شود که ادیان عامل جنگ هستند و رهایی از دین ضامن صلح بین ملت‌ها است، سخنی نادرست است؛ مطلبی که اکنون دنیا بهای تأیید آن را به صورت جنگ، وحشت و ترس از ناشناخته می‌پردازد.

منبع ایکنا
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.