خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

جهنمی های بهشت چه کسانی هستند؟

ادیان نیوز:حجت الاسلام والمسلمین شیخ علیرضا پناهیان، پژوهشگر، کارشناس و فعال حوزه های دین و فرهنگ در حسینیه آیت الله حق شناس گفت: روایتی از امام حسن عسگری (ع) ما را در فضایی قرار می دهد که بالاترین فضا برای تنفس هر انسان است و صرفا مانند لیوان آبی نیست که تشنگی را برطرف کند و یا مانند لقمه غذایی که گرسنگی را رفع نماید بلکه همچون هواست، این روایت عبارت است از ای جماعت شیعیان ما حتما وارد بهشت می شوید لذا در فکر درجات رضوان و بهشت الهی باشید، بالاترین درجه شما در بهشت برای کسی است که بهترین قصرها را دارند و این درجه برای کسانی مهیا می شود که قشنگ تر از همه به نیازهای برادران دینی شان جواب می دهند و با فقرا همراهی می کنند و خدا بعضی اوقات با یک کلمه قشنگ و مهربانانه بنده اش را صد هزار سال به خودش نزدیک می کند لذا اگر کسی به فقیری کمک کند حتی اگر آن فقیر آدم خوبی نباشد صد هزار سال به خدا نزدیک می شود، ای جماعت شیعیان هیچ وقت خوبی به برادران دینی تان را فراموش نکنید و خدا نفعش را زمانی به شما می رساند که هیچ چیزی مثل این به درد شما نمی خورد.
وی افزود: این روایت از امام حسن عسگری (ع) خوف را به کناری می گذارد البته خوف به این معنا که نکند به بهشت وارد نشوم لذا خوف از خدا آنچنان که در قلب مومن است لذت بخش نیز می باشد.
حجت الاسلام والمسلمین پناهیان با تاکید بر اینکه این روایت، یک روش تربیتی می باشد، خاطرنشان کرد: با شنیدن این روایت این سوال مطرح می شود که آیا انگیزه مان برای انجام کارهای خوب کم نمی شود که در پاسخ باید گفت کسی که عاشق معبودی می باشد برای اینکه مبادا معشوقش به او اخم کند حواسش را جمع می کند و این روش تربیتی خاص است.
وی خطاب به حضار افزود: رفقا التماس می کنم اینگونه زندگی کنیم که به فکر درجات بهشت باشیم.
این پژوهشگر حوزه های دین و فرهنگ با اشاره به اینکه آدم از نعمت های آن دنیا اصلا خسته نمی شود و هر لحظه شیرینی لذات بیشتر می شود، خاطرنشان کرد: قدرت خدا در بهشت دیده می شود برای مثال تصور کنید آدمی را که هر روز جوان تر می شود و این جوان تر شدن برای او عادت نمی شود و یا تصور کنید که عذاب هر روز برای جهنمیان شدیدتر می شود اما انها نیز به این عذاب عادت نمی کنند در حالی که در این دنیا درد و لذت حد و آستانه خاصی دارد که بیشتر از آن برای انسان عادت می شود.
خطیب این مجلس در ادامه با بیان اینکه اولین درخواست مومن پس از مرگ این است که خدایا اجازه بده یک لحظه به دنیا برگردم تا به مردم بگویم در کجا زندگی می کنم، تصریح کرد: تصور کنید عالم برزخ آنچنان برای مومن لذت بخش است که از خدا می خواهد او را به دنیا برگرداند حال تصور کنید بهشت چه لذتی خواهد داشت.
حجت الاسلام والمسلمین پناهیان گفت: آیا در چنین فضایی آدم از تماشای چهره سیدالشهدا (ع) و مهدی فاطمه (طاووس اهل بهشت) خسته می شود؟
وی در همین ارتباط اظهار داشت: گروهی در بهشت از اطراف خانه امام حسین (ع) دور نمی شوند ملائکه می گویند بفرمایید بروید ولی آنها می گویند می خواهیم کنار امام حسین (ع) باشیم و در این لحظه دستور می آید به آنها کاری نداشته باشید و این گروه تنها کاری که می کنند این است که تنها به تماشای ابا عبدالله (ع) مشغول می شوند.
وی خطاب به حضار گفت: شما دیوانه اید که اینگونه برای حضرت مهدی (عج) گریه می کنید زیرا مصائب بسیاری بر ابا عبدالله (ع) وارد آمده است که وقتی اسم حضرت را می شنوید اینگونه گریه می کنید ولی از مهدی (عج) که در پنج سالگی غیبت کردند چه دیده اید که اینگونه با شنیدن اسمش گریه می کنید لذا همه ما به گونه ای قاطی کرده ایم زیرا آدمی را که ندیدیم چگونه برایش گریه می کنید.
این پژوهشگر حوزه دین با بیان اینکه آقایان از اینکه آقایان را دیوانه خطاب کرده ام، ناراحت نشوند زیرا این مطلب عین کلام حضرت امیر (ع) در خطبه همام است. خطیب این مجلس با اشاره به اینکه آیا دلت می آید از مهدی (عج)، فاطمه (س) و حسین فاطمه (ع) جدایت کنند، اظهار داشت: لذا باید به فکر درجات بهشت باشیم.
وی ادامه داد: تنوع در بهشت فراوان است زیرا خدا خودش معماری کرده و نمی دانید در بهشت چه خبر است همچنان که قرآن دو بهشت را توصیف می کند، یک بهشت برای اصحاب الیمین و بهشت دیگر برای السابقون السابقون است. حجت الاسلام والمسلمین پناهیان گفت: در آخرت مردم سه دسته اند خیلی خوبان، خوبان و بدان و آنقدر بین خیلی خوبان و خوبان فاصله است که خدا برای آنها بهشت های مجزایی خلق کرده است اما همه بدان در یک جهنم جای دارند.
وی در پایان خاطرنشان کرد: بعضی ها صرفا به فکر ورود به بهشت هستند و برایشان فرقی نمی کند در کدام درجه و مرتبه بهشت جای بگیرند که به تعبیر من این گروه جهنمی های بهشت هستند.
منبع:شبستان
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.