خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

منافقین به پیکر روحانی اهل سنت رحم نکردند

به گزارش ادیان نیوز، هفته وحدت، ابتکار حضرت امام خمینی(ره) بود برای تاکید بر اشتراکات میان مسلمانان و ایجاد همدلی بین دو مذهب اسلامی در اقصی نقاط جهان در جهت مبارزه با طرح اختلاف مد نظر دشمنان اسلام و مسلمین. یکی از حربه‌های همیشگی  گروهک تروریستی منافقین که همواره داعیه دار حمایت از حقوق اهل تسنن بوده و همیشه با استناد دروغ به آن نظام اسلامی را متهم می‌کند، تضییع حق برادران سنی مذهب کشور بوده و می‌باشد.
برای نشان دادن احترام و جایگاه اهل تسنن در منظر رجوی و تشکیلات تروریستی‌اش نگاهی به زندگانی شهید محمد کریمیان روحانی اهل تسنن که توسط منافقین از خدا بی خبر به شهادت رسید، می‌پردازیم.
محمد کریمیان نام طلبه اهل تسنن که سال ۱۲۹۶ در روستای مران علیا از توابع شهرستان دیواندره به دنیا آمد پدرش محمد امین نام داشت مردی صالح و مؤمن بود.  ملا محمد کریمیان روحانی شریفی بود که محبوب مردم منطقه سارال واقع شد. وی همواره به کمال می اندیشید و واماندن در مرحله‌ای که بود خرسندش نمی‌کرد.
مردی شجاع بود و از گفتن کلمه حق بیمی نداشت، وقتی ظلمی می دید برای رفع آن می کوشید بدین سبب بود که در زمان حکومت طاغوت، مظالم نظام پادشاهی را برای مردم بازگو می کرد و شیوه مبارزه را به آنان می آموخت، هنگامی که انتخابات فرمایشی مجلس سنا برگزار شده بود مردم را نسبت به فرمایشی بودن انتخابات آگاه کرد و هویت نمایندگان خودفروخته و معلوم الحال را برای آنان روشن ساخت.
وی پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز ستم ها و ناپاکی های افراد ضد انقلاب را آشکار می کرد و برای نابودی آنان تلاش می نمود، جان را عاریتی از سوی خداوند می دانست که برای احقاق حق به انسان سپرده شده است بدین سبب، از دست دادن جان برایش گران نبود، تهدیدها و فشارها و تحقیرهای ضد انقلاب نتوانست او را از مبارزه منصرف کند.  ملا محمد کریمیان برای امرار معاش زندگی خویش به کشاورزی و باغداری می پرداخت و از حاصل کار خویش، نیازمندان و درماندگان را نیز بهره مند می ساخت و سفره ای گشاده داشت.
سوزاندن پیکر پس از شهادت
در زمان رژیم پهلوی در خطبه‌های جمعه و منبر جماعت روستای گیزمل مردم را ارشاد می کرد و آنان را از مظالم حکومت آگاه می ساخت. پس از انقلاب به افشای هویت پلید گروهک ها پرداخت و مردم را از نیت های شوم آنان برای نابودی اسلام و حذف آیین اسلام از زندگی مردم آگاه می‌ساخت، گفتارها و کردارهای ملا محمد مؤثر واقع شد بدین سبب بود که افراد ضد انقلاب به آزار و اذیت او روی آوردند.
بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در محله حاجی آباد شهر سنندج ساکن شده بود، افراد ضد انقلاب بیست و یکم فروردین ۱۳۶۱ شب هنگام به منزل ملا محمد هجوم بردند او را به شهادت رساندند. حتی منافقین بزدل به شهادت ملا محمد راضی نشدند و خانه‌اش را با انبوه کتابهای دینی و قرآن آتش زدند و پیکرش را سوزاندند، پیکر نیم سوخته او را مؤمنان سنندج در بهشت محمدی این شهر به خاک سپردند. از شهید ملا محمد کریمیان چهار دختر و سه پسر به یادگار مانده است.
منبع: رسا
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.