خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

رهبر کلیسای ارتدوکس روسیه: خدا «پوتین» را در قدرت قرار داده است!

پاتریارک کریل؛

رهبر کلیسای ارتدوکس روسیه در پیامی به مناسبت جشن تولد ولادیمیر پوتین خطاب به او گفت خدا شما را در قدرت قرار داده است.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، پاتریارک کریل، رهبر کلیسای ارتدوکس روسیه در پیامی به مناسبت هفتاد سالگی ولادیمیر پوتین «رئیس‌جمهور روسیه» خطاب به او گفت : «خدا شما را در قدرت قرار داده»!

پاتریارک کریل که یکی از حامیان پوتین و توجیه‌کنندگان تهاجم به اوکراین است همزمان در پیامی دیگر خطاب به پیروان کلیسای ارتدوکس روسیه از آنان خواست برای سلامتی و طول عمر ولادیمیر پوتین، به مدت دو روز در دعا و روزه باشند.

رهبر کلیسای ارتدوکس روسیه هفته گذشته نیز چند روز پس از فراخوان بسیج عمومی در روسیه طی اظهاراتی عجیب مدعی گردید سربازان روسی که در جنگ علیه اوکراین جان خود را از دست می دهند، از گناهان خود پاک خواهند شد و جوانان روسیه را به شرکت در جنگ اوکراین تشویق کرد.

گفتنی است اسقف کریل در سال ۲۰۰۹ به عنوان سراسقف مسکو و تمامی روسیه انتخاب شد و به این ترتیب رهبر معنوی حدود ۱۱۰ میلیون مسیحی ارتدوکس و جانشین پاتریارک الکسی دوم شد.

رهبر-کلیسای-ارتدوکس-روسیه
پاتریارک کریل که یکی از حامیان پوتین و توجیه‌کنندگان تهاجم به اوکراین است/ عکس: euronews

کریل یکی از برجسته‌ترین هم‌پیمانان رئیس جمهوری روسیه است و پوتین زمانی که نخست‌وزیر بود در مراسم انتخاب او به سمت سراسقفی در سال ۲۰۰۹ شرکت داشت.

به باور برخی از کارشناسان مسائل روسیه، رابطه نزدیک این دو، به دوران خدمت مشترک آنها در دستگاه اطلاعاتی شوروی بازمی‌گردد.

منبع euronews
به خواندن ادامه دهید
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.