خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

اتحاد مسلمانان عامل حذف رژیم صهیونیستی

نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین تأکید کرد:

ابوعلی شاهین با حساس خواندن وضعیت کنون جهان اسلام و اذعان به وجود توطئه‌های خارجی علیه امت اسلامی، اتحاد مسلمانان را عامل حذف رژیم صهیونیستی عنوان کرد.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، ابوعلی شاهین، نماینده جنبش جهاد اسلامی در این کنفرانس با اشاره به اهمیت اتحاد مسلمانان بیان کرد: امروز امت اسلامی در مرحله بسیار حساسی قرار گرفته است، برخی از این بحران‌ها داخلی و برخی دیگر از عوامل بیرونی هستند. متأسفانه با این هجمه‌ها علیه امت اسلامی، استفاده از ابزارهای کاربردی عالیه خود را نمی‌رسند.

وی افزود: یک مثلث پرچالش علیه امت اسلامی در حال فعالیت است که ضلع‌های غرب‌گرایی، تجزیه و تحلیل آن اختلاف و تفرقه است و این عوامل در رژیم‌های رژیمی به وجود آمده است.

شاهین ادامه داد: با مودت، همبستگی و اخوت می‌توانیم با این مثلث شوم بپردازیم و اساس اصلی اسلام یعنی وحدت را گسترش دهیم.

وی با خود برای اینکه واقعاً عادی‌سازی با اسرائیل در یک نوع غرب‌گرایی و خیانت به امت اسلام است، گفت: ما مردم باید با اتحاد غده سرطانی یعنی اسرائیل را از کره خاکی پاک کنیم.

شاهین با بیان اینکه باید اولویت امروز وحدت امت اسلامی بر پایه گفتمان، ایدئولوژی، احترام به مذاهب باشد، گفت: ما باید به هدف اصلی اتحاد اسلامی یعنی آزادی قدس شریف دست یابیم و این نهضت را تا زمان تحقق آن ادامه می دهد.

وی خاطر نشان کرد: فلسطین و قدس شخصیت اصلی برای رویارویی با رژیمی است بنابراین باید مردم وحدت داشته باشند تا قبل از اول مسلمین را آزاد کنند.

شاهین بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران بزرگ‌ترین اقدام را در جهت تقویت جنبش‌های اسلامی و آزادی قدس شریف انجام داد.

اهمیت به دین و محبت به خدا و رسولش؛ وظیفه اصلی

آرتور آرتور روس سلیمانوف، رئیس دانشگاه اسلامی ادارات مرکزی روسیه در نشست عمومی سی و ششمین کنفرانس وحدت اسلامی، ضمن ابلاغ سلام ریاست دینی مسلمانان روسیه به مسئول جمهوری اسلامی ایران، تصریح کرد: چیزی که قرآن به ما یاد می‌دهد، این است. که به خاطر خدا برای همیشه، آرزوی سعادت، خیر، برکت و عافیت داشته باشید؛ ما مذاهب داریم اما راه همه ما یکی است. از آنجا که عقل، فهم و معرفت هرکدام از ما متفاوت است، ادراک ما از مسائل نیز متفاوت است و باید تلاش کنیم تا ادراک را بهم نزدیک کنیم.

رهبر دانشگاه اسلامی اداری مرکز روسیه مشخص کرد: فراموش نکنیم که غیر ما امت مسلمان باشیم، امت دعوه هم داشته باشیم، یعنی امتی که باید به آن‌ها نور دین و دعوت رسول خدا (ص) را برسانیم و به آن‌ها به چشم دشمن نگاه نکنیم که اگر اگر. آن‌ها را دشمن خود ندانیم و با آن‌ها بامحبت رفتار کنیم نه با نفرت و دشمنی، دانه‌های عشق الهی در دل‌های آن‌ها ثمر می‌دهد و در جهان ما صلح و همدلی ایجاد می‌شود.

تشکیل امت واحده با پیروی از آموزه های دین اسلام امکان پذیر است

شیخ شعیب بولی، رئیس شورای شیعیان اهلبیت (ع) در آفریقای جنوبی، همچنین سخنانی در نشست عمومی سی و ششمین کنفرانس بین‌المللی جهانی اسلامی با بیان اینکه نباید از جامعه غافل شد، گفت. : ما اکنون شاهد مشکلات بسیاری در جوامع اسلامی هستیم. خداوند متعال در سوره مبارکه انبیاء می‌فرماید: «ان هذه امتکم امه واحده».

وی افزود: حدود ۲ میلیون مسلمان در سراسر جهان وجود دارد اما آیا ما مردمان امت واحده هستیم؟ بیش از ۵۰ کشور اسلامی در جهان وجود دارد اما برخی از آن‌ها در مقابل هم قرار دارند. در صورتی که این خواسته ما مردم نیست.

شیخ بولی با اشاره به آیه دیگری در قرآن کریم درباره امت واحده، کرد: اگر ما مردم جامعه نباشیم هیچ‌گاه یک واحد نخواهیم شد.

شورای شیعیان آفریقای جنوبی بیانان کرد: برخی فراموش می کنند که اصول امت واحده چیست. امت یعنی ما مطابق اصول خداوند حرکت کنیم.

وی بیان کرد: زمانی که از اتحاد و یکپارچگی سخن می‌گوییم به این معنا نیست که تفاوت‌های مشترک را انکار کنیم زیرا تفاوت‌ها امری ذاتی است. در قرآن کریم من شده است که نباید درگیر شود که نباید اجازه دشمنان ما را متفرق کنند.

شیخ بولی رهبر کرد: ما به عنوان مسلمان باید به جوانان جامعه آموزش دهیم که در مسیر راستی و حقیقت حرکت کنند که خداوند و پیامبر (ص) به روشنی برای ما تبیین کرده اند.

منبع ایکنا
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.