خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

ممنوعیت ورود نشریه‌های موهن فرانسوی به مغرب

به گزارش ادیان نیوز، “عبد الاله التهانی” مدیر روابط عمومی وزارت ارتباطات مغرب به خبرگزاری فرانسه گفت: بر این اساس توزیع دو شماره آخر روزنامه لوموند و نشریه های لیزیکو، لیبراسیون و لومانیتی ممنوع شده است.
وی تصریح کرد که تصمیم ممنوعیت توزیع این نشریه ها به دلیل چاپ تصویر موهن از پیامبر اکرم(ص) یا هرگونه کاریکاتور موهن به پیامبر و خداوند متعال به صورت اتوماتیک اعمال شده و در صورت تکرار این مساله در گذشته، امروز و آینده، نیز اجرا خواهد شد.
توزیع نشریه آلمانی دِر اشپیگل نیز ۱۵ روز پیش به علت تجسم ذات الهی در صفحه نخست خود، در مغرب ممنوع شد زیرا این امر توهین به احساسات مغربی ها و مسلمانان محسوب می شود و قانون مغرب در این خصوص شفاف بوده و به وزیر مربوطه این اختیار را می دهد که مانع انتشار این قبیل نشریه ها شود.
این مسؤول مغربی گفت: انتشار مجدد این قبیل مطالب و کاریکاتورهای موهن، زمینه ساز تنش و هرج مرج می شود و برعکس نشریه های آمریکایی که عقیده دارند نباید احساسات پیروان ادیان مختلف را برانگیخت، نشریه های فرانسوی، نگرشی دیگر به این موضوع دارند.
از سوی دیگر “صلاح الدین مزوار” وزیر امور خارجه و تعاون مغرب امروز در بیانیه ای رسمی اعلام کرد که به نمایندگی از مغرب، برای اعلام همبستگی با مردم فرانسه، در تظاهرات فردا یک شنبه پاریس علیه اقدامات تروریستی اخیر، شرکت می کند.
این بیانیه در عین حال تاکید کرده است، در صورتی که در این تظاهرات کاریکاتورهای موهن به پیامبر اسلام(ص) حمل شود، وزیر خارجه مغرب در آن شرکت نخواهد کرد.
منبع: العالم
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.