خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

ادامه تظاهرات بحرینی ها در حمایت از شیخ سلمان

به گزارش ادیان نیوز، مناطق مختلف بحرین، شاهد برگزاری دهها تظاهرات مردمی بود که گسترده ترین آن مانند همیشه در منطقه البلاد القدیم محل زندگی شیخ علی سلمان دبیرکل جمعیت اسلامی وفاق، برگزار شد.

این منطقه، طی روزهای گذشته کانون اصلی  تظاهرات و جنبش مردمی بود.

گفتنی است عصر و شب گذشته نیز تظاهرات گسترده اعتراضی، با مشارکت رهبران مخالف در چندین منطقه برگزار شد و تظاهر کنندگان خواهان آزادی همه زندانیان سیاسی شده و نسبت به خطرات عواقب ناشی از اقدامات رژیم،هشدار دادند.

نیروهای رژیم آل خلیفه تظاهرات و تجمع های اعتراضی مردم را سرکوب وشماری از شهروندان را با گلوله های ساچمه ای و گازهای سمی زخمی کردند.

 گفتنی است علیرغم تدابیر شدید امنیتی در منامه چندین تظاهرات برگزار شد و رژیم تظاهرات ستره، بنی جمره، الماحوز، سار، ابوصیبع، الدیه، کرانه، المقشع، باربار، کرباباد، کرزکان، جد الحاج، البرهامه، عالی، الجفیر، السنابس و دمستان را نیز سرکوب کرد.
 جمعیت وفاق از مقامات رژیم آل خلیفه خواست تا کشور را از افتادن در پرتگاه های  بیشتر به دور نگاه دارد.

این جمعیت هم چنین بر آزادی شیخ علی سلمان، و یافتن راهکار سیاسی با  مشارکت واقعی مردم و ایجاد دولتی مدنی تاکید کرد.

جمعیت وفاق با صدور بیانیه ای اعلام کرد، یکی از منسوبان وزیر کشور بحرین فاش کرده که دلیل بازداشت شیخ سلمان، مشارکت نکردن در انتخابات بوده که البته این موضوع با بیانیه های دادستانی کل درتضاد است.

جمعیت وفاق گفت: موضع گیری در خصوص انتخابات حق طبیعی هر فردی ست و بر اساس قانون اساسی، پیمان ها و مقررات داخلی و بین المللی، هر شهروندی در زمینه مشارکت در انتخابات یا تحریم آن آزاد است.

حقوق دانان و فعالان تونس نیز با تقدیر از مسالمت آمیز بودن جنبش بحرین، خواهان آزادی شیخ علی سلمان شدند.

شرکت کنندگان ، در نشستی که برای اعلام همبستگی با مردم بحرین برگزار شده بود ؛خواهان افزایش فشارهای بین المللی بر منامه برای آزادی همه زندانیان و در راس آنان شیخ علی سلمان شدند.

منبع : العالم

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.