خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

پاپ فرانسیس: کشیش‌ها و راهبه‌ها نیز فیلم‌ مستهجن تماشا می‌کنند/ قلب پاک نمی‌تواند اطلاعات مستهجن را دریافت کند

پاپ این اظهارات را پس از این که از او پرسیده شد که چگونه نسل جدید کشیشان و حوزویان می توانند مسئولانه از ابزارهای دیجیتالی برای انتشار پیام مسیحی استفاده کنند، بیان کرد.

به گزارش سرویس ترجمه ردنا (ادیان نیوز)؛ پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک‌های جهان، گفته است که حتی کشیش ها و راهبه ها هم وسوسه می شوند و فیلم مستهجن و پورنوگرافی آنلاین تماشا می کنند. فرانسیس در پاسخ به سوالی در واتیکان گفت: “این رذیله ای است که بسیاری از مردم به آن مبتلا هستند. نه تنها زنان و مردان غیرروحانی، بلکه کشیشان و راهبه‌ها نیز دچار این رذیله هستند. شیطان از آن طریق وارد می شود.”

پاپ در بخش دیگری از سخنانش گفت منظورش فقط «هرزه‌نگاری جنایی مانند سوءاستفاده از کودکان» نیست، بلکه به «هرزه‌نگاری عادی» نیز اشاره می‌کند.

پاپ از آنها خواست که چنین سایت‌هایی را که دارای فیلم مستهجن هستند از تلفن خود حذف کنند تا زمینه ای برای وسوسه در دسترس نداشته باشند.

فرانسیس هشدار داد: “به شما می گویم، این چیزی است که روح را ضعیف می کند. شیطان از این طریق وارد می شود و قلب کشیش و راهبه را ضعیف می کند.

رهبر کاتولیک‌های جهان در اظهارات روز دوشنبه که در وب سایت واتیکان  نیز منتشر شده است، همچنین به طور کلی تری به دنیای دیجیتال پرداخت. او گفت: مردم به جای اینکه دائماً با اموری مانند اخبار و موسیقی سرگرم شده و دچار انحراف شوند، می بایست «نحوه استفاده صحیح از دنیای دیجیتال را بیاموزند».

فرانسیس همچنین فاش کرد که ۳۰ سال پیش زمانی که اسقف شد به او یک تلفن همراه داده بودند و او پیش از بازگرداندن آن، در طول مدتی تلفن همراه در اختیار او بود، فقط یک تماس با خواهرش داشته است.

منبع skynews
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.