خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

دعوت قریب‌الوقوع از مراجع شیعه برای حضور در الازهر

به گزارش ادیان نیوز، پس از دیدار حیدر العبادی نخست‌وزیر عراق با احمد الطیب شیخ الازهر، مشاور شیخ الازهر در کنفرانس خبری با صالح الفیاض مشاور امنیت ملی نخست وزیر عراق بر حمایت شیخ الازهر از گفت‌وگوهای شیعه و سنی تاکید کرد.
محمد مهنا مشاور شیخ الازهر که بیانیه مطبوعاتی الطیب را قرائت می‌کرد، گفت: مصر و عراق می‌توانند برای حل مشکلات منطقه تلاش کنند.
* دعوت قریب‌الوقوع از مراجع شیعه برای حضور در الازهر/وعده دیدار الطیب از عراق
وی افزود: شیخ الازهر خواستار بازگشت مراجع شیعه به الازهر برای بررسی مسائلی شد که در درگیری‌ها مورد سوء استفاده برخی قرار گرفته است.
مهنا با بیان اینکه شیخ الازهر وعده دیدار از عراق و بخش‌های دیگری از امت اسلامی را داده است، تاکید کرد: شیخ الازهر به زودی مراجع و مقامات شیعه را به الازهر دعوت خواهد کرد تا مسائل اختلافی را که مورد سوء استفاده افراط‌گرایان برای درگیری بین شیعه و سنی قرار می‌گیرد را بررسی کنند.
وی افزود: الطیب، آمادگی الازهر برای ارائه هر کمکی در جهت وحدت و ثبات عراق را اعلام کرد و الازهر با هر وسیله‌ای که در اختیار دارد در این مسیر تلاش خواهد کرد چرا که دلیلی برای تکه تکه شدن امت اسلامی وجود ندارد.
* الازهر آماده برگزاری کنگره‌ای از علمای سنی و شیعه است
در همین حال به نوشته منابع خبری مصری شیخ الازهر در دیدار با نخست وزیر عراق اعلام کرد: الازهر آماده برگزاری کنگره‌ای از علمای سنی و شیعه عرب برای از بین بردن اختلافات بین امت اسلامی است که بدون گفت‌وگو و تفاهم از بین نمی‌رود.
وی با بیان اینکه امت اسلامی مورد هدف دشمنان قرار گرفته، افزود: برخی کشورهای منطقه‌ای و بین‌المللی به دنبال ایجاد درگیری طائفه‌ای و مذهبی هستند اما الازهر به عنوان مرجعیت اهل‌سنت به دنبال اسلام میانه‌رو و جلوگیری از دست‌درازی دشمنان به وحدت امت اسلامی است.
الطیب از دولت عراق خواستار جلوگیری از اقدامات خشونت‌بار که موجب درگیری‌های مذهبی می‌شود، شد و تاکید کرد: باید از به حاشیه‌بردن یک مذهب و طائفه جلوگیری کرد و به دنبال آشتی ملی و برادری در عراق بود.
وی که بار دیگر خواستار فتوایی از مراجع شیعه در حرمت ریختن خون مسلمانان و توهین به صحابه شده از دولت عراق خواست تا قوانین جزایی در این باره تصویب و اجرایی کند.
منبع: فارس
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.