خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

ادعای مضحک رضا صفا درباره وضعیت مردم فلسطین

به گزارش ادیان نیوز، رضا صفا که علاقه وافری به رژیم جعلی صهیونیستی دارد، از هر فرصتی برای تطهیر و مشروعیت بخشی به این رژیم کودک کش نهایت استفاده را می کند.
وی بارها به صهیونیست بودن خودش افتخار کرده و به تمجید از این رژیم می پردازد و در حالی ادعای اوضاع بسیار مساعد اقتصادی و اجتماعی فلسطینیان را دارد، که بنا به آمارهای ارائه شده از مراکز غیر دولتی، بیش از ۸۰ درصد آنها زیر خط فقر زندگی می کنند.
رژیم غاصب صهیونیستی، با اعمال سیاست‌های نژادپرستانه و ظالمانه، مردم فلسطین را زیر شدیدترین تبعیضات و شکنجه های جسمی و روحی قرار داده و آزادی، به تمام معنا از آنها ساقط شده است و نسل کشی و جرایم جنگی در همه ابعاد خود، در سرزمین های اشغالی فلسطین مشاهده می شود و وضعیت اقتصادی فلسطینیان، به وضعیت بحرانی و غیر قابل تحمل خود رسیده است.
یک مرکز غیر دولتی به نام “جمعیت حقوق شهروند” در سرزمین های اشغالی ۱۹۴۸، در گزارشی که به مناسبت چهل و ششمین سالگرد اشغال و انضمام بیت المقدس شرقی به سرزمین های اشغالی منتشر شد، اعلام کرد که از هر ۱۰ فلسطینی، هشت نفر زیر خط فقر به سرمی برند.
 بر اساس گزارش جمعیت حقوق شهروند، دیوار حائل که رژیم صهیونیستی اقدام به کشیدن آن در کرانه باختری نمود، بیت المقدس شرقی را از این منطقه جدا می سازد و باعث “وخیم تر شدن وضعیت اقتصادی و اجتماعی ناگوار شهروندان” این شهر شده است.
این گزارش می افزاید: حدود ۹۰ هزار فلسطینی دارای کارت آبی بیت المقدس، هر روز با هدف رفتن به سر کار یا مدرسه یا بهره مندی از خدمات درمانی و دیدار با خانواده‌هایشان از گذرگاه‌ها عبور می کنند. بیمارستان‌های بیت المقدس شرقی به علت کاهش مراجعین و موانع بر سر دسترسی بیماران و پزشکان کرانه باختری از بحران مالی شدید رنج می برند.
گزارش این نهاد غیر دولتی با اشاره به مشکلات در تأسیسات زیر بنایی بیت المقدس شرقی خاطرنشان می کند، این منطقه به شدت نیازمند ۵۰ کیلومتر لوله کشی دفع فاضلاب است و ساکنان این شهر به دلیل فقدان بهره مندی از سیستم دفع فاضلاب، اقدام به حفر چاه به این منظور می نمایند که مشکلات عدیده ای را در پی دارد. افزون بر این فقط ۴۶ درصد از دانش آموزان فلسطینی بیت المقدس در مدارس دولتی درس می خوانند و این مدارس از کمبود فضا رنج می برند.
علاوه بر این نهاد غیر دولتی، روزنامه صهیونیستی ها آرتص نیز با اعتراف به فقر مطلق فلسطینیان ساکن قدس، به کمبود فرصت های شغلی، آموزش و نبود زیر بناهای اقتصادی اشاره کرد. در ادامه این گزارش، مهمترین دلیل فقر فلسطینیان قدس، بیکاری عنوان شده، بنحوی که ۴۰ درصد مردان فلسطینی و ۸۵ در صد زنان، بیکار هستند و دلیل بیکاری فلسطینیان، عمدی و در نتیجه فشارها و تبعیض های رژیم صهیونیستی است.
در ادامه گزارش این روزنامه آمده است، با وجود ۱۸ دفتر خدمات اجتماعی برای صهیونیست ها، برای فلسطینیان تنها سه دفتر وجود دارد. سازمان غیر دولتی”عبیر عمیم” نیز اعلام کرده که این رژیم چه از لحاظ قانون و چه سیاسی، سیاست های تبعیض علیه فلسطینیان را اتخاذ کرده و فلسطینیان را از حقوق خود محروم می کند.
گفتنی است، با توجه به نفوذ گسترده صهیونیست ها در رسانه های غربی، بخش قابل توجهی از برنامه شبکه های ماهواره ای مسیحیت صهیونیستی، نیز در راستای پوشاندن جنایات وحشیانه رژیم جعلی صهیونیستی علیه مردم مظلوم فلسطین و مشروعیت بخشی به آن، پخش می شود.
منبع: انجمن رهپویان هدایت
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.