خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

مجری بی بی سی به خاطر انتقاد از اسرائیل عذرخواهی کرد

به گزارش ادیان نیوز، با وجود ادعاها درباره آزادی بیان در غرب، یک خبرنگار ارشد سرویس جهانی بی‌بی‌سی پس از انتقاد جزئی از صهیونیستها مجبور به عذرخواهی رسمی‌شد.
«تیم ویلکاکس» مجری سرویس جهانی بی‌بی‌سی در گفتگوی زنده تلویزیونی با یک زن شرکت‌کننده در مراسم یادبود قربانیان حملات اخیر در پاریس به بحث و گفتگو درباره حادثه در پایتخت فرانسه پرداخت.
به گزارش روزنامه ایندیپندنت،‌ این زن که ادعا شده «دختر یکی از بازماندگان هولوکاست» است، به مجری این شبکه انگلیسی گفت: «معتقدم که موضوع کشتار و اعدام یهودیان به مدتها قبل و روزهای دهه ۱۹۳۰ برمی‌گردد و مساله جدیدی نیست».
«تیم ویلکاکس» مجری بی‌بی‌سی به میهمان خود پاسخ داد: «بسیاری از منتقدان سیاستهای اسرائیل این مساله را مطرح خواهند کرد که فلسطینیان به طور بد و شدیدی توسط یهودیان صدمه و رنج دیده‌اند».
این اظهارات وی بلافاصله با انتقاد و فشار حامیان رژیم صهیونیستی در انگلیس مواجه شد و آنها این اظهارات مجری بی‌بی‌سی را به باد انتقاد خود گرفتند. کار به جایی رسید که «ویلکاکس» مجبور به عذرخواهی رسمی‌شد.
عذرخواهی این فعال رسانه‌ای در انگلیس در حالی حادث شد که دیوید کامرون نخست‌وزیر انگلیس با دفاع از آنچه «حق آزادی بیان و عقیده» خوانده، از قصد نشریه موهن فرانسوی برای انتشار کاریکاتور ضد پیامبر اسلام حمایت کرد.
منبع: فرهنگ نیوز
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.