خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

رهبر کاتولیک‌های جهان توهین به ادیان را محکوم کرد

ادیان نیوز: رهبر کاتولیک‌های جهان اعلام کرد برای آزادی بیان، به ویژه هنگامی که سخن از توهین به دیگر ادیان به میان می‌آید محدودیت‌هایی وجود دارد.
 پاپ فرانسیس روز پنجشنبه (۲۵ دی) این سخنان را پس از ورود از سری‌لانکا به فیلیپین در مصاحبه با خبرنگاران بیان کرد.
پاپ اظهار داشت آزادی بیان حق اساسی انسان است و علاوه بر آن آدمی وظیفه دارد به خاطر مصلحت عموم عقایدش را بیان کند.
با این وجود، رهبر کاتولیک‌های جهان افزود محدودیت‌هایی در این رابطه وجود دارد و نمی‌توان مذهب دیگران را بازیچه قرار داد و به ایمان دیگران توهین کرد.
 پاپ گفت: «محدودیت وجود دارد؛ همه ادیان کرامت خود را دارند…آزادی بیان محدودیت‌هایی دارد؛ نمی‌توان با انجام اقدامات تحریک‌آمیز به ایمان دیگران توهین کرد و آن را به سخره گرفت.»
وی افزود نباید افراد را با توهین به مذهبشان تحریک کرد، در غیر این صورت باید منتظر عواقب چنین اقدامی نیز بود.
اظهارات وی در حالی بیان شد که سران مذهبی در سراسر جهان اقدام جدید مجله شارلی ابدو را برای انتشار کاریکاتور موهن به ساحت مقدس پیامبر اسلام (ص) محکوم کرده‌اند.
اگرچه بسیاری در مورد تحریک‌آمیز بودن این اقدام هشدار دادند اما شارلی ابدو روز چهارشنبه کاریکاتوری موهن به پیامبر اسلام (ص) را روی جلد شماره جدید این مجله منتشر کرد.
 شارلی ابدو بارها با انتشار چنین تصاویر توهین‌آمیزی خشم مسلمانان را برانگیخته است.
دو مهاجم مسلح ۱۷ دی (۷ ژانویه) با حمله به دفتر شارلی ابدو در پاریس ۱۲ تن را کشتند و فرانسوی‌ها را در بهت و هراس فرو بردند.
شاخه القاعده در یمن مسئولیت حمله به شارلی ابدو را بر عهده گرفت. این گروه اعلام کرد سعید و شریف کواشی، دو برادر مظنون به انجام این حمله خونین را انتخاب و از آنان حمایت کرده است.
منبع:  پرس تی وی
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.