خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

نژادپرستی در اروگوئه علیه مسلمانان | از ممنوعیت تدفین تا تبعیض به خاطر حجاب

جامعه مسلمان در اروگوئه کشوری واقع در جنوب غربی آمریکای جنوبی تبعیض علیه این گروه از اقلیت را نژادپرستی منفور توصیف کرده و خواهان رفع ممنوعیت‌ها در خصوص دفن اموات مسلمانان و احترام به حجاب بانوان مسلمان است.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، بر اساس سرشماری در سال ۲۰۱۶، اروگوئه تقریباً سه میلیون و پانصد و نوزده هزار نفر جمعیت دارد.

این کشور با مساحت ۱۷ هزار۶ کیلومتر مربع، دومین کشور کوچک آمریکای جنوبی پس از سورینام است.

اکثریتیب به اتفاق مردم اروگوئه به دین مسیحیت اعتقاد دارند، در حالی که پنج درصد از جمعیت اروگوئه ادیان مانند اسلام، یهودیت، بودیسم و ​​سایر ادیان را قبول دارند.

تعداد دستگاه‌های رایانه‌ای حدود ۱۵۰۰ نفر تخمین زده می‌شوند که بیشتر عرب‌هایی هستند که از برزیل به اروگوئه مهاجرت کرده‌اند.

مهاجرت مردم به اروگوئه

ورود موسیقی به ارگوئه در مقایسه با دیگر تا حدودی دیر انجام می شود و آن هم در نیمه دوم قرن بیستم با مهاجرتی که به سمت قره لاتین به راه افتاد. اکثر آنها از اعراب مسلمان و بخصوص فلسطینیان بودند که پس از جنگ ۱۹۴۸ به همراه مهاجرانی از مصر، لبنان و سوریه به این قره آمدند.

برخی از این افراد به دلیل عدم ثبات سیاسی در کشورشان به برزیل و آرژانتین مهاجرت کردند و اکثر آنها با مردم این کشور ازدواج کردند و خانواده‌هایشان در جامعه جدید ادغام شدند.

موسیقی اروگوئه در سه منطقه اصلی پایتخت و دو شهر مونته ویدئو و دو شهر ریورا و چوی در مرز با برزیل مستقر هستند.

تعداد زیادی از اروگوئه‌های موسیقی در چوی زندگی می‌کنند و اما شهر ریورا که پرچم برزیل در کنار پرچم اروگوئه در آنجا برافراشته شده و مردم را به زبانی می‌آورند که آمیزه‌ای از اسپانیایی و پرتغالی است، صحبت می‌کنند، تعداد مسلمانان عرب (فلسطینی، سوری و لبنانی) ساکنان و درصد اعراب شاغل در تجارت در این شهر حدود ۷۰ درصد است.

سمیر سلیم الامام، رئیس مرکز فرهنگی اسلامی مصر در اروگوئه می‌گوید: رشد جامعه عمومی در کشور با سرعت آهسته اما پیوسته و با مسلمان شدن حداقل یک نفر در هفته در حال افزایش است و همچنین انتظار می‌رود که این رشد در آینده نیز رو به افزایش باشد. . شایان ذکر است که تعداد زنانی که به اسلام گرویدند از مردان بیشتر است.

خوانو ریباس از انجمن الاخوه الاسلامیه(برادران اسلامی) در اروگوئه می‌گوید که گسترش دین اسلام در این کشور به دلیل فعالیت این مؤسسه طی یک سال پدر است و مسئول اصلی این نهاد گسترش اسلام و ایجاد روابط دوستی فرهنگ اسلامی با مادری در این کشور است. کشور است. این انجمن در اینترنت هم یک سایت خبری و یک رادیو اینترنتی دارد و همچنین در حیطه فروش کتب فرهنگ اسلامی و امانت دادن آن فعال است.

ممنوعیت تدفین اموات مسلمان و تبعیض ضد حجاب

با وجود داشتن مردم در جامعه اروگوئه ادغام شده است. اما آن‌ها از مشکلاتی چون شیوه دفن اموات خود شاکی هستند. زیرا قانون اروگوئه به آنها اجازه دفن اموات مسلمانان مطابق با شریعت اسلامی را نمی‌دهد و جامعه عمومی را همچنان می‌کند که در آرمستان در شمال پایتخت این کشور، جایی برای دفن متوفیان خود را به خود اختصاص دهند که مردم هم به مرور در حال افزایش هستند.

این در حالی است که شکایت‌های متعددی هم از وجود تبعیض و تمسخر زنان محجبه از سوی افراط‌گرایان فکری در اروگوئه گزارش شده است.

هبه ویرا، رئیس اتحادیه‌های عمومی اتحادیه اروگوئه هم می‌گوید که به دلیل این که چه هویت مسئولی را در این کشور می‌پذیرد، از پذیرش عکس‌جبهه او خودداری کرده است که به دادگاه شکایت کرده و دادگاهی را که باید به زنان مسلمان اجازه گرفتن عکس با حجاب داده شود.

مراکز اسلامی در اروگوئه

سه مرکز اسلامی در اروگوئه وجود دارد که به یک نمازخانه کوچک مرتبط هستند، قدیمی‌ترین آنها «مرکز فرهنگی اسلامی مصر» است که به مسجدی برای نماز در پایتخت متصل است و در سال ۱۹۸۲ برگزار می‌شود.

مرکز اسلامی اروگوئه است که در پایتخت قرار دارد، ایده آن را علی خلیل احمد، تاجر سوری داشته است که مدیریت این مرکز را بر عهده دارد.

سومین مرکز هم مرکز فرهنگی اسلامی اروگوئه و تنها مرکزی است که مدیریت آن بر روی رایانه های شخصی است که در این کشور ایجاد شده و بزرگ شده و ریاست فعلی آن را فردی به نام محمد جبریل جوثمان برعهده دارد.

منبع ایکنا
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.