خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

مردها با بیان «دوستت دارم» ‌ابراز محبت کنند

به گزارش ادیان نیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین حسین دهنوی بعدازظهردیروزدر بیست و دومین نشست فرهنگی حوزه دختران تسنیم ولاء با موضوع «شناخت زوایای روحی زن و مرد»‌ خطاب به زنان درباره مدیریت عواطف خود اظهار کرد: با توجه به اینکه مردها شدت عواطف زنان را درک نمی‌ کنند، اما گاهی اوقات زنان رفتارهایی از خود بروز می‌­دهند که همسرشان برداشت‌ های اشتباهی از این رفتار ‌می کنند، بنابراین خانم‌ها باید شدت عواطف خود را مدیریت کنند.
وی با بیان اینکه زنان باید نسبت به همسر خود شدت عواطف داشته باشند، گفت: گاهی اوقات زنان در مقابل همسرشان، نسبت به خانواده خود علاقه و عواطف بسیار نشان می‌دهند‌، آقایان این ویژگی را درک نکرده و گمان می‌­کنند که همسرشان، پدر و مادرش را به او ترجیح می‌ دهد بنابراین زنان باید به این نکته دقت کنند و در مقابل همسرشان نسبت به خانواده خود شدت عواطف نداشته باشند.
دهنوی خطاب به مردان افزود: مردها نباید به شدت عواطف همسرشان نسبت به خانواده خود عکس العمل منفی نشان دهند؛ چرا که زیاد صحبت کردن زنان به دلیل شدت عواطف آن هاست.
وی ‌به یکی دیگر از زوایای روحی زنان و مردان اشاره کرد و ادامه داد: ‌زنان عشق ورز ‌هستند، به این معنی که زن نیاز به محبت دارد و دوست دارد که همسرش به او و فرزندش محبت کند.‌
وی با بیان این‌که مردان نسبت به همسر خود ابراز محبت کنند، اظهار داشت: مرد نسبت به همسر خود با بر زبان آوردن کلمه دوستت دارم، ابراز محبت کند و این نکته بسیار مهمی است و در روایتی آمده که اگر مرد به همسر خود بگوید دوستت دارم، هیچ گاه از دل او بیرون نخواهد رفت.
وی افزود: مرد از راه کارکردن و تأمین نیاز مادی زندگی، پیام عشق را مخابره می کند و از طریق زبان ابراز نمی کند و بهتر است که مردها کلمه دوستت دارم را برای همسران خود به زبان جاری کنند.
‌این کارشناس دین با بیان روایتی گفت: پیامبر گرامی اسلام فرمودند بهترین زنان شما زنان عفیفه و قلمه هستند؛ عفیفه یعنی پاکدامن  بودن نسبت به نامحرم و قلمه یعنی گرم بودن با همسرش است.
وی به یکی دیگر از زوایای روحی زنان و مردان اشاره و اظهار داشت: مردها اهل سکوت و زن ها اهل کلام هستند؛ چرا که زن باید اهل کلام باشد تا نسبت به تربیت و عواطف فرزندان خود موفق باشد و اهل سکوت بودن مردان به این دلیل است که به طور مستقیم متولی تربیت فرزندان هستند.
دهنوی افزود: مردان به صحبت کردن و همدردی با همسر خود اهمیت بدهند؛ زنان ثبات عاطفی نداشته و تزلزل عاطفی دارند.
وی اظهار داشت: حافظه بلندمدت زنان قوی و مردان ضعیف است، خانم ها نباید به خاطرات تلخ در طول زندگی خود اهمیت دهند که این کار خطرناک است و اهمیت دادن به این خاطرات، یکی از بزرگ‌ترین آفت‌ های زندگی مشترک به حساب می آید و اولیای الهی فرموده‌ اند که از طریق اذکار، استغفار و استعاذه با خاطرات تلخ زندگی مقابله کنید.
منبع: فارس
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.