خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

خیزش یکپارچه اهل سنت غرب ایران، علیه شبهات نژادپرستانه بهمن قبادی

بهمن قبادی، کارگردان سرشناس و سلبریتی کرد پس از اعلام موضعی براندازانه نسبت به اوضاع سیاسی و حاکمیت جمهوری اسلامی ایران با پاسخ قاطع و صریح جامعه اهل سنت غرب ایران مواجه شد.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، بهمن قبادی، کارگردان سرشناس و سلبریتی کرد که ساکن خارج از ایران است و این روزها به دلیل اوضاع داخلی ایران، موضعی براندازانه به خود گرفته و وانمود می‌کند که در صف مردم است.

او با انتشار کلیپی، به اسلام و عرب‌ها تاخته و اندیشه های التقاطی ناسیونالیستی خود را در این فضای احساسی ترویج نموده است. قبادی با تشبیه درخت اسلام به درخت نخل، و مشابهت سازگاری درخت خرما در مناطق بیابانی اعراب، نتیجه می‌گیرد که اسلام نیز مخصوص سرزمین‌های عربی است و نباید اسلام را در سرزمین ایران و هند و.. ترویج کرد.

قبادی ضمن بی‌توجهی به تلاش‌های مسالمت جویانه مبلغان اسلام در طی قرون متمادی در نشر اسلام به اقصی نقاط جهان، به صورت ناشیانه‌ای کشمکش‌های چندساله مسلمانان هند را بخاطر عدم سازگاری اسلام با فرهنگ هند خوانده و خواستار خروج اسلام و مسلمانان از هند و ایران شده است!

در پاسخ به این شبهه نخ نما، شبکه‌ها و فضای مجازی اهل سنت غرب ایران به صورت یکپارچه علیه او مواضع قاطع و صریحانه گرفته‌اند و با ساخت کلیپ‌های متنوع با عناوین «برهان نخل» به شبهات او پاسخ‌های سلبی و ایجابی داده‌اند.

با این اقدام اهل سنت غرب ایران و واکنش مسئولانه آنها، جلوی انتشار افکار ناسیونالیستی در فضای غبار آلوده غرب ایران تا حدودی گرفته شد و قبادی مجبور به عذرخواهی و کلیپ سخنان تفرقه انگیز خود را حذف کرد.

همچنین شبکه ماهواره‌ای انگلیسی ذاکر نائیک که در حال حاضر برنامه‌های او در دوحه را پوشش می‌دهد؛ بخشی از برنامه‌های خود را پاسخ به شبهات ملی‌گرایانه قبادی اختصاص داده است.

این شبکه با غیرعالمانه خواندن این شبهه و تشبیه درخت اسلام به درختی چهارفصل و متناسب با تمامی آب و هواها (اصلها ثابت و فرعها فی السماء) مباحثی را پیرامون اسلام و ملی‌گرایی مطرح و به شبهات پیرامون نسبت اسلام و نژادپرستی افراطی پاسخ داد.

منبع فیسبوک شبکه ماهواره‌ای صلح
به خواندن ادامه دهید
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.