خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

جنایت جنگی و ضد بشری داعش علیه جامعه مسیحیان عراق

تیم تحقیقات سازمان ملل:

در گزارشی از تیم تحقیقات سازمان ملل متحد اعلام شد: دلایل و مستندات جمع‌آوری شده در عراق تقویت‌کننده نتایج اولیه‌ای است که از ارتکاب جنایت جنگی و ضد بشری علیه جامعه مسیحیان توسط داعش پس از تسلط بر یک سوم اراضی این کشور در سال ۲۰۱۴ میلادی حکایت دارد.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، در گزارش این تیم تحقیقاتی به شورای امنیت سازمان آمده است، جنایت جنگی و ضد بشری داعش علیه مسیحیان شامل کوچاندن اجباری، ظلم و ستم، تسلط بر اموال، خشونت جنسی، برده‌داری، اجبار برای تغییر دین و نابودی و اماکن فرهنگی و دینی می شود.

علاوه بر این، تیم تحقیقاتی سازمان ملل، رهبران و اعضای گروه داعش را برجسته کردند که در عملیات و تسلط بر سه منطقه غالبا مسیحی‌نشین الحمدانیه، کرملیس و برطله دست‌اند، مشخص کردند.

داعش در سال ۲۰۱۴ میلادی با تسلط بر مساحت ها از اراضی عراق و سوریه، خلافت خودخوانده خود را اعلام کرد و طی آن جنایات بسیاری در حق مردم دو کشور به ویژه اقلیت های مذهبی و دینی و شیعیان مرتکب شد.

این گزارش تیم تحقیقاتی سازمان ملل در ۲۶ صفحه درباره جنایت‌های داعش علیه مسیحیان، ایزدی‌ها و اهل سنت و اعدام دسته جمعی بازداشت‌شدگان در زندان بادوش موصل در سال ۲۰۱۴ میلادی و غیره به شورای امنیت ارائه شده است.

منبع شفقنا
به خواندن ادامه دهید
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.