خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

«کارگاه بین‌المللی ادیان» پروژه‌ای برای کاهش نفرت و تعصب دینی

روز گذشته کارگاه بین‌المللی ادیان با تمرکز بر کاهش نفرت، تعصب و خشونت دینی میان انسان‌ها در دانشگاه کلمبیا راه‌اندازی شد و هدف خود را آموزش و پژوهش علیه نژادپرستی و نفرت دینی عنوان کرد.

به گزارش سرویس ترجمه ردنا (ادیان نیوز)، کارگاه بین‌المللی ادیان با مشارکت اتحادیه جهانی مسلمانان و دانشگاه کلمبیا در نیویورک آغاز به کار کرد. این کارگاه با پیشنهاد «شیخ عبدالکریم العیسی» بعنوان دبیرکل اتحادیه جهانی مسلمانان و حضور مؤثر «آرتور اشنایر» حاخام ارشد آمریکایی و «کاردینال تیموتی دولان» اسقف اعظم کلیسای نیویورک برگزار شد.

نفرت‌پراکنی راه‌حل نیست

امرا سابیک رایس (Amra Sabic-El-Rayess) دانشیار دانشگاه کلمبیا بعنوان دبیر پروژه بین‌المللی ادیان در این کارگاه عنوان کرد: این پروژه در نظر دارد با ارتقای فرهنگ تحمل و پذیرش دیگری با کمک مفهوم «تاب‌آوری» دربرابر نفرت و خشونت‌ نهادینه شده، مقاومت کند.

وی با اشاره به مسئله تعصب در میان دینداران ادامه داد: وقتی دو نفر با همدلی و همزیستی بایکدیگر ارتباط برقرار می‌کنند، ناخودآگاه احتمال وقوع خشونت را کاهش می‌دهند. در نتیجه نفرت‌پراکنی همیشه چاره کار نیست. عصر ما امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند برقراری روابط صلح‌آمیز است.

محمد العیسی در سخنرانی خود در کارگاه بین‌المللی ادیان عنوان کرد: مشکلات جهان امروز را می‌توان در فقدان ارزش‌های مشترکی خلاصه کرد که در نتیجه‌ی نبود منطق، عدالت و عقل پدیدار شده است.

پروژه بین‌المللی ادیان در نیویورک
کارگاه بین‌المللی ادیان در دانشگاه کلمبیا برگزار شد/ عکس: colombia.edu

وی با هشدار به خطر گسترش نفرت‌پراکنی و نژادپرستی خاطرنشان کرد: تسریع برای کمک به ایجاد امنیت و صلح جهانی با همکاری بین‌الادیانی میسر خواهد شد.

خبر اصلی «نفرت راه‌حل نیست؛ پروژه بین‌المللی ادیان در نیویورک» را اینجا بخوانید.

مترجم: محمد پناه زاده 

به خواندن ادامه دهید
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.