خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

تغییر مذهب و ازدواج اجباری در جامعه مسیحیان پاکستان؛ ۱۰۰ مورد طی سه سال

براساس جدیدترین گزارش: ۱۰۰ مورد تغییر مذهب، ازدواج اجباری و کودک همسری در جامعه مسیحیان پاکستان به ثبت رسیده است.

به گزارش سرویس ترجمه ردنا (ادیان نیوز)؛ به نقل از “Eastern Eye”؛ طی بیش از سه سال، ۱۰۰ مورد تغییر مذهب، ازدواج اجباری و کودک همسری در جامعه مسیحیان پاکستان رخ داده است.

در بخش گزارش آماری آمده: شصت‌ویک درصد دختران قبل از شانزده‌سالگی و هجده درصد آنان بین سنین شانزده و هجده سال قربانی امر کودک همسری می‌شوند. چهارده درصد دختران نیز بالای سن هجده سال به این امر تن می‌دهند.

بین ژانویه ۲۰۱۹ و اکتبر ۲۰۲۲، به‌طورکلی ۱۰۰ مورد از تغییر دین اجباری، ازدواج اجباری، کودک همسری و ربودن دختران و زنان در جامعه مسیحیان پاکستان گزارش‌ شده است.

در این گزارش تازه که با عنوان “تغییر مذهب بدون رضایت” در روز شنبه هفته جاری نشر شده آمده است از صد موردی که در بازه زمانی بیش از سه سال به ثبت رسیده، بیست‌وهفت مورد در سال ۲۰۱۹، دوازده درصد در سال ۲۰۲۰، چهل‌ودو درصد در سال ۲۰۲۱ و نوزده درصد تا اکتبر ۲۰۲۲ اتفاق افتاده است. گزارش نشان می‌دهد پنجاب با هشتادوشش مورد بیشترین تعداد از صد مورد را به خود اختصاص داده و پس‌ازآن سند با یازده مورد، اسلام‌آباد با دو مورد، خیبرپشتونخوا با یک مورد و بلوچستان بدون هیچ موردی در ردیف‌های بعدی قرار دارند.

بر اساس داده‌های گزارش، شصت‌وهفت درصد موارد تنها در پنج منطقه رخ‌داده است. مناطق لاهور، گوجرانوالا و شیخوپورا در پنجاب، کراچی در سند و فیصل‌آباد مناطقی هستند که بالاترین میزان جرائم علیه دختران زیر سن در جامعه اقلیت در پاکستان را به خود اختصاص داده‌اند.

گزارش می‌افزاید شصت‌ویک درصد دختران قبل از شانزده‌سالگی هدف قرارگرفته هجده درصد آنان بین سنین شانزده و هجده قربانی می‌شوند. چهارده درصد دختران نیز بالای سن هجده سال قربانی می‌گردند.

کودک همسری در پاکستان
سن هفت مورد در موضوع ازدواج اجباری نیز مشخص نشده است/ photo: asianews

داده‌های گزارش نشان می‌دهد بیشتر قربانیان تغییر دین اجباری و کودک همسری خردسالان هستند و عاملان این جنایات برای فرار از محکومیت کیفری سن قربانیان خود را به‌طور جعلی به هجده یا بالاتر از هجده تغییر می‌دهند. باید گفت بر اساس “قانون منع ازدواج کودکان ۱۹۲۹” کمیته حقوق بشر سازمان ملل ازدواج با کودکان غیرقانونی ست و مجازات زندان را برای مرتکبین در پی خواهد داشت.

در این گزارش دختران خردسال به‌عنوان بزرگ‌سالان بدون وابستگی اقتصادی معرفی‌شده‌اند. همین‌طور بیشتر ازدواج‌ها بدون رضایت سرپرستان قانونی و در غیاب وکیل صورت گرفته است.

پرونده‌های “زرویا پرویز، صبا ندیم، چشمان کانوال و سنینا جیمز” دخترانی که قربانی تغییر دین اجباری شدند نیز در گزارش آورده شده است.

زرویا پرویز در دادگاه گفت ربایندگان وی را به‌شدت شکنجه کرده‌اند، به او مواد مخدر تزریق نموده‌اند، با آتش سیگار سوزانده شده مورد تجاوز قرارگرفته است و ربایندگان با شوکر برقی وی را شکنجه کرده‌اند.

صبا ندیم نیز گفت ربایندگان به وی تجاوز کرده‌اند و با اعمال زور مجبور شده سند ازدواج خود را شست کند و دین خود را تغییر دهد. عامل مجازات ندیم وی را تهدید کردند درصورتی‌که داستان شکنجه را باکسی در میان بگذارد، باید منتظر عواقب سختی باشد.

گزارش تأکید می‌کند برای حمایت، توسعه و تحقق حقوق اقلیت‌ها به‌ویژه درزمینهٔ اصلاح نظام عدالت کیفری و مدنی موجود می‌بایست اقدامات مثبتی روی دست گرفته شود تا نیازهای قربانیان تغییر دین اجباری و خانواده‌های آنان بیشتر مورد بازبینی و رسیدگی قرار گیرد.

گزارش “تغییر دین بدون رضایت” می‌گوید این وظیفه مقامات یک کشور است که اطمینان حاصل کنند دین غالب در آن کشور روی اقلیت‌های دینی تأثیر منفی نمی‌گذارد و سبب تبعیض در قانون، پالسی و فقه علیه کسانی که دین و عقاید متفاوت با دین رایج و غالب یک کشور دارند، نمی‌شود.

خبر اصلی «تغییر مذهب و ازدواج اجباری در جامعه مسیحیان پاکستان» را اینجا بخوانید.

به خواندن ادامه دهید
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.