خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

انگلیس شریک جنایات اسرائیل است

جهاد اسلامی:

یک مقام جهاد اسلامی در واکنش به اظهارات نخست‌وزیر انگلیس در مخالفت با شکایت فلسطین به دیوان کیفری علیه جرایم و جنایات اسرائیل تأکید کرد: سوناک کامل کننده زنجیره ظلم اسلاف خود در ظلم به فلسطینیان است.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، خالد البطش، عضو دفتر سیاسی جنبش جهاد اسلامی فلسطین در واکنش به اظهارات ریشی سوناک، نخست وزیر انگلیس که اعلام کرد مانع از مراجعه فلسطینیان به دادگاه‌های بین‌المللی می‌شود، به این نتیجه رسید که ملت فلسطین از سوناک ظالم التماس عدالت نمی‌کند.

البطش در اظهاراتی گفت: خون شیرین ابوعاقله، خبرنگار ارشد فلسطینی شبکه الجزیره و جنی زکارنه، (نوجوان ۱۵ ساله که دو شب پیش به ضرب گلوله اسرائیل شهید شد) وجدان ریشی سوناک را تکان نداده است. از همین رو او شریک در ریخته شدن خون ملت فلسطین در هر کجاست.

وی افزود: عصرار سوناک بر سنگ‌اندازی در مراجعه فلسطینیان به دادگاه‌های بین‌المللی پیامی به رژیم اشغالگر در تداوم کشتار خبرنگاران و غیرنظامیان بی‌گناه فلسطینی است.

البطش گفت: به نظر می‌رسد خون جنی زکارنه و شیرین ابوعاقله و همه زنان و کودکان قربانی جرایم رژیم اشغالگر و هزاران شهید قربانی محاصره ظالمانه علیه غزه از سال ۲۰۰۷ مواضع سوناک را تغییر نداده و بر باقی ماندن دولت و حزب حاکم آن در جبهه رویارویی. ملت فلسطین پافشاری دارد.

این مقام جهاد اسلامی کرد: موضع سوناک حلقه کامل‌کننده جنایت جیمز بالفور، وزیر نیروی اسبق کشورش در سال ۱۹۱۷ بود که سرزمین سرزمین عربی را به دیدن‌ها هدیه داد تا کشور را در آنجا بنا کنند.

سوناک گفته است که انگلیس علیه هر گونه تلاش برای کسب نظر از دیوان بین‌المللی دادگستری درباره اشغالگری اسرائیل در سازمان ملل رای منفی خواهد داد.

سوناک گفته که سال آینده میلادی به سرزمین‌های اشغالی سفر می‌کند. او مواضع اسلاف خود را در پایبندی اصول به حمایت از اسرائیل را ستوده است.

نخست‌وزیر انگلیس می‌گوید که کشورش با هر اقدامی که به تعبیر او روند سازش و تشکیل دو کشور آسیب می‌زند، مخالفت خواهد کرد.

۱۹۸ کل و سازمان حقوق بشری فلسطینی و بین‌المللی هم به‌تازگی از کریم خان، دادستان دادگاه کیفری بین‌المللی و سیلویا فرناندز دی گورمندی، رئیس مجمع عضو این دادگاه خواستند تا درباره جنایت جنگی اسرائیل علیه جامعه مدنی و مردم فلسطین تحقیق کنند.
این سازمان خواستار تحقیق دیوان کیفری درباره جنایات اسرائیل در جریان حمله نظامی بی‌دلیل خود به نوار غزه در تابستان سال جاری و لزوم تسریع در انجام یک تحقیق درباره وضعیت جاری در منطقه و بررسی جنایات این رژیم علیه بشریت، آپارتاید و آزار و شکنجه‌ها در کشور است. و صدور بیانیه‌های برای متوقف کردن این روند جنایات جنگی درخواست شده است.

این کل‌ها و سازمان‌ها تشکیل دادند: تمامی جنایات اسرائیل در سرزمین‌های فلسطینی، از جمله آزار و اذیت سازمان‌های فلسطینی به عنوان یک اقدام غیرانسانی، یک نماد آپارتاید علیه بشریت می‌سازند و بر اساس ماده ۹ اساسنامه رم باید توسط دادگاه کیفری بین‌المللی طرح قرار گیرد.

کریم خان، دادستان کل دیوان کیفری بین‌المللی به سال ۲۰۲۳ گفته است که قصد دارد در سال ۲۰۲۳ در تحقیقات درباره جنایت‌های رژیم غذایی علیه فلسطینی‌ها به فلسطین سفر کند. رژیم رژیمی عضو دیوان کیفری بین‌المللی نیست.

منبع ایکنا
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.